Książka ta poświęcona jest procesowi oceny jakości kształcenia począwszy od etapu tworzenia koncepcji nowego kierunku studiów, poprzez analizę specyfiki kształcenia ludzi dorosłych na poziomie szkoły wyższej po prezentację metod ewaluacji i analizę najczęściej popełnianych w procesie oceniania błędów. Adresatami są nie tylko pracownicy uczelni bezpośrednio zaangażowani w proces kształcenia. Kierujemy ją głównie do tych osób, które tworzą zespoły oceniające w ramach różnych komisji akredytacyjnych, a więc oceniają koncepcje i programy nowych kierunków studiów czy poziom kształcenia na kierunkach już istniejących
Część I: Proces kształcenia w szkole wyższej
Anna Brzezińska: Interakcyjny model edukacji w szkole wyższej
Anna Brzezińska: Budowanie projektu kierunku studiów: zasady i etapy pracy
Anna Brzezińska: Zasady tworzenia koncepcji i programu kierunku studiów- case study: zdrowie publiczne
Część II: Ocena jakości kształcenia
Jerzy Brzeziński: Etyczny kontekst ewaluacji jakości kształcenia w szkołach wyższych
Elżbieta Hornowska: O pomioarze jakości usług w obszarze edukacji
Bogdan Wojciszke: Psychologia oceniania: mechanizmy, pułapki, środki zaradcze
Część III: Ewaluacja w procesie kształcenia
Anna Brzezińska: Miejsce ewaluacji w procesie kształcenia
Anna Brzezińska: Procedura i techniki ewaluacji
Anna Brzezińska, Tomasz Czub: Kształtowanie umiejętności projektowania i ewaluacji procesu kształcenia.
Część I: Proces kształcenia w szkole wyższej
Anna Brzezińska: Interakcyjny model edukacji w szkole wyższej
Anna Brzezińska: Budowanie projektu kierunku studiów: zasady i etapy pracy
Anna Brzezińska: Zasady tworzenia koncepcji i programu kierunku studiów- case study: zdrowie publiczne
Część II: Ocena jakości kształcenia
Jerzy Brzeziński: Etyczny kontekst ewaluacji jakości kształcenia w szkołach wyższych
Elżbieta Hornowska: O pomioarze jakości usług w obszarze edukacji
Bogdan Wojciszke: Psychologia oceniania: mechanizmy, pułapki, środki zaradcze
Część III: Ewaluacja w procesie kształcenia
Anna Brzezińska: Miejsce ewaluacji w procesie kształcenia
Anna Brzezińska: Procedura i techniki ewaluacji
Anna Brzezińska, Tomasz Czub: Kształtowanie umiejętności projektowania i ewaluacji procesu kształcenia.