Global Culture Industry

Lash Scott
Global Culture Industry
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

In the first half of the twentieth century, Theodor Adorno wrote about the culture industry. For Adorno, culture too along with the products of factory labour was increasingly becoming a commodity. Now, in what they call the global culture industry, Scott Lash and Celia Lury argue that Adornos worst nightmares have come true. Their new book tells the compelling story of how material objects such as watches and sportswear have become powerful cultural symbols, and how the production of symbols, in the form of globally recognized brands, has now become a central goal of capitalism. "Global Culture Industry" provides an empirically and theoretically rich examination of the ways in which these objects from Nike shoes to Toy Story, from global football to conceptual art metamorphose and move across national borders. This book is set to become a dialectic of enlightenment for the age of globalization. It will be essential reading for students and scholars across the social sciences.
Data wydania: 2007
ISBN: 978-0-7456-2483-9, 9780745624839
Język: angielski
Wydawnictwo: Polity Press

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Global Culture Industry? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Global Culture Industry. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2025 nakanapie.pl