Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?

Joeri van den Bergh, Mattias Behrer
Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Pokolenie Y tworzą ludzie urodzeni w latach 1980-1996, nazywani również pokoleniem Milenium, następną generacją czy pokoleniem klapek i iPodów. Niezależnie od tego, jak ich określisz, masz do czynienia z jedną z największych i najbardziej atrakcyjnych grup docelowych. Książka jest podsumowaniem pięcioletnich badań nad psychologią i zachowaniami konsumentów z pokolenia Y. Została uznana przez Expert Marketeer za najlepszy tytuł marketingowy 2011 r. Otrzymała również od The American Marketing Association Foundation (AMAF) tytuł najlepszej książki marketingowej 2012 roku! Poradnik nagrodzono za innowacyjne pomysły, które mają znaczący wpływ na współczesny marketing oraz wyznaczanie nowych standardów. Rekomendowany jest jako pozycja obowiązkowa dla osób zajmujących się brandingiem, komunikacją czy marketingiem. Jej lektura może być interesująca dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć fenomen generacji Y i dowiedzieć się, dlaczego ma ona tak wielki wpływ na zmiany zachodzące w otaczającym świecie. Autorom książki udało się stworzyć unikalny model CRUSH, który prezentuje 5 czynników charakteryzujących dobrą markę z perspektywy pokolenia Y. Jego skuteczność została potwierdzona w badaniach oraz w rozmowach z właścicielami największych światowych marek, w tym H&M, Nike czy Coca-Cola. Z książki dowiesz się, dlaczego opisywana generacja przywiązuje do tych czynników tak wielką wagę i jak w praktyce wykorzystać tę wiedzę do stworzenia marki rozpoznawalnej, odnoszącej sukcesy i gwarantującej zyski – marki, którą pokocha pokolenie Y. Dlaczego warto przeczytać tę książkę: - pierwsza tak kompleksowa analiza pokolenia Y – najliczniejszej i najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej - unikalne wnioski z 5-letnich międzynarodowych badań kilkudziesięciu tysięcy młodych ludzi - praktyczne wskazówki, jak do nich dotrzeć z twoim przekazem, produktem czy marką - liczne case studies i wnioski z wywiadów z autorami sukcesu marek pokolenia Y, m.in. Jack & Jones, H&M, Nike, Levi’s czy Coca-Cola – markami pokolenia Y - ponadto: koncepcja DNA marki, analiza pola walki, markery somatyczne, memy i inne O autorach: Joeri Van den Bergh – współzałożyciel agencji InSites Konsulting, której klientami są m.in. Lego, Nokia, Sony, MTV, Danone, Unilever czy Coca-Cola. Mattias Behrer – starszy zastępca dyrektora generalnego MTV North Europe & MTV International Property Marketing. Wcześniej pracował w firmie H&M w dziale marketingu międzynarodowego oraz w sektorze zarządzania marką. Spis treści Wprowadzenie 1. Pokolenie Y X, Y, Z – trzy odmienne pokolenia 10 przykazań i siedem grzechów głównych pokolenia Y Gdzie są buntownicy, czyli nowe spojrzenie na relację rodzic–dziecko Szalony wiek. Sposób myślenia nastolatka Uzależnieni od bodźców Podzielony świat Współdziałanie i współtworzenie Telenowela pt. JA – nowy przejaw narcyzmu Mity dotyczące pokolenia Y Podsumowanie Wiedza na wynos 2. Opracowywanie modelu marki dla konsumentów nowego pokolenia Potęga opinii znajomych Ankieta. 5 tys. osób nie może się mylić Pięć czynników charakteryzujących dobrą markę z perspektywy pokolenia Y Budowanie świadomości marki wśród przedstawicieli pokolenia Y Podsumowanie Wiedza na wynos 3. Marka atrakcyjna, czyli jaka? Co to znaczy „być cool” według pokolenia Y? Magiczny przepis na atrakcyjną markę Wizerunek marki a kategoria produktu Jak sprawić, żeby marka była bardziej cool? Czy pokolenie Y jest wierne atrakcyjnym markom? Po czym rozpoznać atrakcyjną markę? Peter Pandemonium. Marzenie dorosłych o wiecznej młodości Podsumowanie Wiedza na wynos 4. Oryginalność marki Oryginał. Dlaczego autentyczność jest dziś na topie? W jaki sposób marka manifestuje swoją oryginalność? Pierwszy, ostatni… Jak mówić o swoim pochodzeniu? Ironia zgładziła oryginalność. Co pokolenie Y sądzi o autentyczności? Jaką wartość dla pokolenia Y ma uczciwość? Levi’s przykładem autentycznej marki w oczach pokolenia Y Podsumowanie Wiedza na wynos 5. Unikalność a wymagania współczesnych konsumentów Jak unikalna jest twoja oferta? DNA marki Miłość to pole walki. Jak skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji? Maskotki, markery somatyczne i memy Podsumowanie Wiedza na wynos 6. Utożsamianie się z marką Znasz mnie, znasz siebie. Tożsamość młodego człowieka Przyjaźń a poszukiwanie własnej tożsamości Charakterystyka stylu życia współczesnej młodzieży Bez dowodu nie wpuszczamy. Wnioski dla producentów Od awatara po YouTube. Tożsamość internetowa Podsumowanie Wiedza na wynos 7. Wpływ emocji na decyzje konsumenckie Myślisz mniej, niż ci się wydaje. Kluczowa rola emocji Brak zdecydowania to nie tylko twój problem. Emocje a robienie zakupów Wzbudzanie emocji wśród konsumentów Porwania, nienawiść i kasety wideo. Kiedy zaczynają mówić o tobie źle Uśmiechnij się. Jak wprawić pokolenie Y w radosny nastrój? Magiczne chwile. Marka i radosne wydarzenia Podsumowanie Wiedza na wynos Zakończenie Załącznik 1. Kilka słów od zespołu badawczego Załącznik 2. MTV Staying Alive Foundation  
Tytuł oryginalny: How cool brands stay hot
Data wydania: 2012-11-15
ISBN: 978-83-7788-166-8, 9788377881668
Wydawnictwo: SAMP
Seria: samo sedno
Kategoria: Naukowe
Stron: 232
dodana przez: Mirko

Autor

Joeri van den Bergh Joeri van den Bergh Joeri Van den Bergh is the co-founder of InSites Consulting, a global 'new generation' research agency with offices in Belgium, the UK, France, Switzerland, and the Netherlands. He has extensive experience of all aspects of branding, marketing and a...

Pozostałe książki:

Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Marketing Communications 4e Marketing Communications. European Perspective
Wszystkie książki Joeri van den Bergh

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat