Książka składa się z sześciu rozdziałów, poprzedzonych wprowadzeniem i zakończonych podsumowaniem, spisem tabel, rysunków i bibliografią. Pierwszy rozdział poświęcony został w całości zagadnieniom dotyczącym specyfiki usług ubezpieczeniowych oraz charakterystyce klientów nabywających produkty towarzystw ubezpieczeń. W drugim rozdziale zwrócono uwagę na rolę i znaczenie dystrybucji na rynku usług ubezpieczeniowych oraz zajęto się pojęciem i wyborem kanału dystrybucji. Rozdział trzeci zdominowały rozważania nad rodzajami kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych. W tym celu omówiono sześć głównych kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych na rynku asekuracyjnym w Polsce. Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badań własnych. W tym rozdziale skupiono się głównie na analizie zebranych danych pochodzących z wywiadów bezpośrednich przeprowadzonych z menadżerami towarzystw ubezpieczeń oraz danych uzyskanych dzięki zastosowaniu kwestionariusza ankiety wśród klientów zakładów ubezpieczeń. W kolejnym rozdziale - piątym przedstawiono kierunki zmian w rozwoju kanałów dystrybucji. Wskazano na mocne i słabe strony kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych oraz ukazano możliwości poprawy zadowolenia klientów zakładów ubezpieczeń. Rozdział szósty - ostatni prezentuje referencyjny model kształtowania kanału dystrybucji usług ubezpieczeniowych.