Niezwykłe dzieci, nieobce język

Katarzyna Karpińska-Szaj
Niezwykłe dzieci, nieobce język
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Książka kompetentnie i przekrojowo ujmuje niezwykle ważną problematykę dotyczącą najistotniejszych aspektów uczenia się i nauczania języków obcych, a szczególnie potrzeb dzieci z deficytami języka, mowy i komunikacji. […] Autorka prezentuje nowoczesne, oparte na najnowszych badaniach, a zarazem praktycznie przydatne rozwiązania, łączące naukę języka pierwszego z nauką języka obcego i nadające się do natychmiastowego zastosowania w szkolnej nauce języka obcego, jaka odbywa się w toku inkluzyjnego podejścia do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szczególnie warta podkreślenia jest umiejętność dobierania przykładów w sposób eliminujący wszelkie wątpliwości co do rodzaju braków i ułatwiająca diagnozowanie funkcjonowania komunikacyjnego ucznia.[…] Książce towarzyszy materiał filmowy ilustrujący praktyczne aspekty szkolnej nauki języka dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Wprowadzenie

Część I
Specjalne potrzeby edukacyjne w nauce języka obcego

1. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z deficytami języka, mowy i komunikacji
1.1. Uściślenia terminologiczne
1.2. Specjalne potrzeby językowe
1.3. Trudności w przyswajaniu języka
1.3.1. Funkcjonowanie poznawcze
1.3.2. Funkcjonowanie komunikacyjne

2. Cele nauki języka obcego
2.1. Cele edukacyjne
2.2. Cele terapeutyczne

Część II
Zasada indywidualizacji

3. Indywidualizacja w nauczaniu włączającym
3.1. Inkluzja w szkole: założenia ogólne
3.2. Uniwersalne projektowanie i spersonalizowana edukacja
3.3. Doświadczenia nauczycieli

4. Zasada indywidualizacji w nauce języka obcego
4.1. Rozpoznanie potencjału językowego
4.1.1. Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna
4.1.2. Diagnoza na potrzeby nauczania języka obcego
4.2. Rozwijanie kompetencji ucznia
4.2.1. Świadomość (meta)językowa
4.2.2. Język i działanie a sprawności poznawcze

Część III
Indywidualizacja w badaniach i praktyce

5. Indywidualizacja w badaniach glottodydaktycznych
5.1. Interdyscyplinarny dialog
5.2. Główne wątki badawcze
5.2.1. Dwujęzyczność dzieci z deficytami języka, mowy i komunikacji
5.2.2. Rehabilitacyjne aspekty nauki języka obcego
5.2.3. Organizacja nauczania

6. W szkole: niezwykłe dzieci, nieobce języki
6.1. Ja, ty, my: razem nie tylko w klasie
6.2. (Nie)zwykły podręcznik, (nie)zwykłe działania
6.3. What color is your life? – materiał ilustracyjny

Nota bibliograficzna

Literatura cytowana

Data wydania: 2022-04-07
ISBN: 978-83-66990-90-6, 9788366990906
Wydawnictwo: Impuls
Stron: 116
dodana przez: Catta

Autor

Katarzyna Karpińska-Szaj Katarzyna Karpińska-Szaj Profesor nauk humanistycznych, językoznawczyni zatrudniona w Zakładzie Akwizycji Języka i Glottodydaktyki w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ekspert i wykonawca projektów badawczo-edukacyjnych na temat t...

Pozostałe książki:

Uczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej. Podstawy metodyki nauczania języków obcych Niezwykłe dzieci, nieobce język Pedagogie de la lecture en langue etrangere
Wszystkie książki Katarzyna Karpińska-Szaj

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Niezwykłe dzieci, nieobce język aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Niezwykłe dzieci, nieobce język. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat