Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej

Karol Trammer
6.5 /10
Ocena 6.5 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów
Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
6.5 /10
Ocena 6.5 na 10 możliwych
Na podstawie 2 ocen kanapowiczów

Opis

Wielkie reformy, miliardy z Unii na zrównoważony rozwój, rekordy prędkości pociągów i ilości pasażerów, a tymczasem polskimi kolejami w III RP wciąż jeździ mniej ludzi niż w PRL-u, a najnowsze tabory mają problem z osiągnięciem czasu przejazdów sprzed wojny. Co się stało, że jest tak dobrze, skoro jest tak źle? To nie tylko efekt propagandy kolejnych ministrów, dyrektorów i prezesów spółek kolejowych, ale również skutek celowej polityki polskich rządów, niezależnie od opcji politycznej. Polscy decydenci - wbrew światowym trendom i eksperckiej wiedzy - przyjęli sobie za cel likwidację „nierentownej” infrastruktury, odbierając całym miastom i miasteczkom ich „okno na świat”. Czy zapaść polskiej kolei była niemożliwa do uniknięcia? Karol Trammer, ekspert w dziedzinie transportu publicznego, nie tylko opisuje kto i jak likwidował polską kolej, ale również wskazuje na polityczne mechanizmy, które sprawiły, że stała się możliwa ta piękna katastrofa polskiego kolejnictwa, a także całkiem naoczne katastrofy jak w Szczekocinach, na stacji Baby, czy w Korzybiu.  
Data wydania: 2019-09-01
ISBN: 978-83-66232-33-4, 9788366232334
Wydawnictwo: Krytyki Politycznej
Seria: Nie-Fikcja
Stron: 288
dodana przez: bookkeeper

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

JA
@1ple7w
2022-01-21

Książka nierzetelnie przedstawia fakty na temat degradacji polskiej kolei.
Autor przemilcza negatywną rolę związków zawodowych. Jak można było nie wspomnieć, że silny wpływ na podejmowane decyzje miały związki zawodowe, których w PKP cała chmara. W każdej Spółce z Grupy PKP oprócz Zarządu jest Rada Nadzorcza a w jej składzie 2-3 liderów związkowych, którzy za stanowiska i apanaże zgadzali się bezkrytycznie na dużo więcej niż powinni.
Podobnie jest z Zarządami tych Spółek do których z upływem lat przenikają liderzy związkowi. najlepszym przykładem obecny prezes PKP. Od kilkudziesięciu lat piął się w górę od przewodniczącego związku zawodowego "S" poprzez różne stanowiska dyrektorskie i prezesowskie w spółkach Grupy PKP. Brał też udział we wszystkich najważniejszych negocjacjach jako przedstawiciel związku zawodowego. O tego typu osobach i ich karierach oraz wpływie na ówczesny i faktyczny stan funkcjonowania kolei nie a ani słowa w książce. Według mnie kategoria książki nie może być sklasyfikowana jako dokument ponieważ stan nie został obiektywnie przedstawiony a może i celowo pominięto wiele faktów znanych publicystom kolejnictwa.

| link |
@krysztyna
@krysztyna
2021-12-21
8 /10
Przeczytane


Bardzo dobra książka ukazująca jak bardzo źle dzieje się w kolejnictwie w Polsce przez ostatnie 40 lat. Polecam.

| link |
@verdiana
@verdiana
2019-12-04
5 /10

Cytaty z książki

O nie! Książka Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat