Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju

Renata Nowakowska-Siuta
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
10 /10
Ocena 10 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Blisko dziesięć lat mija od chwili, gdy na rynku wydawniczym ukazał się ostatni podręcznik z zakresu pedagogiki porównawczej. Tę niespodziewaną lukę znakomicie wypełnia niezwykle rzeczowa i profesjonalna publikacja Renaty Nowakowskiej-Siuty, stanowiąca de facto kompendium wiedzy niezbędnej nie tylko studentom pedagogiki, ale i socjologii czy polityki oświatowej. Monografia ta daleka jest jednak od przepisowej sztywności tradycyjnego podręcznika – Autorka omawia wybrane zagadnienia ze swadą i polotem, swobodnie nawigując między karkołomnymi, zdawałoby się, koncepcjami. Publikacja niniejszego podręcznika zbiega się w czasie z rozkwitem polskich badań nad pedagogiką porównawczą, zrodzonych z zainteresowania zagranicznymi systemami edukacji oraz ze wzrostem prestiżu pedagogiki porównawczej jako przedmiotu uniwersyteckiego. Imponuje zawartość merytoryczna publikacji: w siedmiu rozdziałach Autorka zdołała zawrzeć wiedzę tak rozległą, że z powodzeniem mogłaby zostać rozpisana na siedem osobnych podręczników; i tak są to kolejno: podstawy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki porównawczej jako dyscypliny naukowej, elementy struktury i funkcjonowania systemów oświatowych, próba przybliżenia zagranicznych instytucji oświatowych, wreszcie – próba wskazania miejsca pedagogiki porównawczej w przyszłym rozwoju nauk. Znakomite recenzje, jakimi cieszy się książka Renaty Nowakowskiej-Siuty, pozostają w pełni zasłużone. z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika Pedagogika porównawcza jest to subdyscyplina studiów edukacyjnych, która w ostatnim okresie rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie w naszym kraju zainteresowanie systemami oświatowymi funkcjonującymi w innych społeczeństwach; co wynika również i z logiki przeprowadzanych w Polsce reform. Rozwój polskiej pedagogiki porównawczej rozpatrywać można przy tym w dwóch kontekstach. Po pierwsze, tendencja ta odnosi się do prowadzonych przez polskich naukowców badań wybranych aspektów funkcjonowania edukacji w różnych krajach świata. Po drugie, daje się zauważyć wzrost znaczenia pedagogiki porównawczej jako przedmiotu wykładanego na uczelniach wyższych. Pedagogika porównawcza I właśnie w tą logikę wpisuje się znakomicie skonceptualizowany podręcznik akademicki Renaty Nowakowskiej-Siuty „Pedagogika porównawcza”, renomowanego badacza współczesnej edukacji, autorki wielu znakomitych tekstów podejmujących społeczno-kulturowe problemy edukacji. Nie ulega dla mnie wątpliwości, że podręcznik ten powinien zostać wydrukowany, z uwagi na swoją wartość merytoryczną i użyteczność akademicką – na zajęciach ze studentami.
Data wydania: 2014-02-07
ISBN: 978-83-7587-912-4, 9788375879124
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
Stron: 500

Autor

Renata Nowakowska-Siuta Renata Nowakowska-Siuta
Urodzona 11 listopada 1970 roku w Polsce
Polska pedagog, profesor w zakresie nauk społecznych, doktor habilitowana nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie, profesor Uniwersytetu Warszawskiego[4]. Od 2016 dziekan Wydziału Nauk ...

Pozostałe książki:

Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej Edukacja alternatywna na rzecz demokratyzacji procesu kształcenia Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju RACJONALNOŚĆ PROCESU KSZTAŁCENIA Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej.Tom 1 Uniwersytet w systemie szkolnictwa wyższego Niemiec na europejskim tle porównawczym
Wszystkie książki Renata Nowakowska-Siuta

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Pedagogika porównawcza

4.03.2014

Pedagogika porównawcza jest to subdyscyplina studiów edukacyjnych, która w ostatnim okresie rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie w naszym kraju zainteresowanie systemami oświatowymi funkcjonującymi w innych społeczeństwach; co wynika również i z logiki przeprowadzanych w Polsce reform. Rozwój polskiej pedagogiki porównawczej rozpatrywać można pr... Recenzja książki Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@oficynaIMPULS
2014-03-04
10 /10
Impuls poleca

Cytaty z książki

O nie! Książka Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat