Gdzie przebiega granica pomiędzy namiętnością i przemocą?
Maureen była młodą, świetnie zapowiadającą się nowojorską dziennikarką. Prowadziła idealne z pozoru życie z mężem i maleńką córeczką. Ale jej męża, mężczyznę powodowanego silnymi namiętnościami, pociągał alkohol i przemoc. Idylla wkrótce zamieniła się w piekło. Gdy sytuacja stała się niemożliwa do zniesienia, Maureen zabrała dziecko i skryła się w dalekim północno-wschodnim zakątku kontynentu. Znalazła schronienie w rybackim miasteczku, przybrała nowe nazwisko i próbowała ułożyć sobie życie na nowo, borykając się z bagażem własnych lęków i wspomnień. W jaki sposób dziennikarze, sądy, społeczeństwo traktują ofiary przemocy i ich katów? Czy można poznać prawdę, czy też do samego końca pozostanie ona nieuchwytna?
Przerażająca i wspaniale skonstruowana powieść… Shreve używa głosu prześladowanej kobiety, a także innych mieszkańców miasta z precyzją, jakiej oczekuje się po dobrym pisarstwie.
„The New Yorker”
Znakomicie prowadzona fabuła, jednocześnie wzruszająca i wstrząsająca. Kompozycja szkatułkowa sprawia, że „Przekleństwa miłości” są czymś znacznie więcej niż thrillerem psychologicznym. To jak gdyby powieść w powieści.
„Cosmopolitan”
Maureen była młodą, świetnie zapowiadającą się nowojorską dziennikarką. Prowadziła idealne z pozoru życie z mężem i maleńką córeczką. Ale jej męża, mężczyznę powodowanego silnymi namiętnościami, pociągał alkohol i przemoc. Idylla wkrótce zamieniła się w piekło. Gdy sytuacja stała się niemożliwa do zniesienia, Maureen zabrała dziecko i skryła się w dalekim północno-wschodnim zakątku kontynentu. Znalazła schronienie w rybackim miasteczku, przybrała nowe nazwisko i próbowała ułożyć sobie życie na nowo, borykając się z bagażem własnych lęków i wspomnień. W jaki sposób dziennikarze, sądy, społeczeństwo traktują ofiary przemocy i ich katów? Czy można poznać prawdę, czy też do samego końca pozostanie ona nieuchwytna?
Przerażająca i wspaniale skonstruowana powieść… Shreve używa głosu prześladowanej kobiety, a także innych mieszkańców miasta z precyzją, jakiej oczekuje się po dobrym pisarstwie.
„The New Yorker”
Znakomicie prowadzona fabuła, jednocześnie wzruszająca i wstrząsająca. Kompozycja szkatułkowa sprawia, że „Przekleństwa miłości” są czymś znacznie więcej niż thrillerem psychologicznym. To jak gdyby powieść w powieści.
„Cosmopolitan”