Writing for Animation Comics & Games

Christy Marx
Writing for Animation Comics & Games
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

"Writing for Animation, Comics, and Games" explains the practical aspects of creating scripts for animation, comics, graphic novels, and computer games. It details how you can create scripts that are in the right industry format, and follow the expected rules for you to put your best foot forward to help you break-in to the trade. This book explains approaches to writing for exterior storytelling (animation, games); interior/exterior storytelling (comics and graphic novels), as well as considerations for non-linear computer games in the shortest, pithiest, and most economical way. The author offers insider's advice on how you can present work as professional, how to meet deadlines, how visual writing differs from prose, and the art of collaboration. It covers career rules of-the-road for comics, computer games, and animation...from an insider's perspective. It is written for beginners and professionals alike. It is authored by a distinguished writer, whose credits include "X-Men Evolution", "Teenage Mutant Ninja Turtles", and "Lord of the Rings".
Data wydania: 2006
ISBN: 978-0-240-80582-5, 9780240805825
Język: angielski
Wydawnictwo: Focal Press

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Writing for Animation Comics & Games nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Writing for Animation Comics & Games. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2025 nakanapie.pl