Recenzja książki Inteligencja emocjonalna w praktyce

Inteligencja emocjonalna w praktyce

@kawa_arabska@kawa_arabska · 2010-09-18
Na książkę tą miałam już dawno chrapkę, ale jej czytanie jakoś zawsze odsuwało się w czasie, a bo to termin z biblioteki goni, a bo to fajna książka akurat przyszła pocztą, a to może angielski trochę trzeba podszkolić czytając książki w języku angielskim. Ale wreszcie i na nią przyszła odpowiednia pora.

Zgodnie z tytułem autor raczy nas przypadkami praktycznymi w pracy na przykładzie firm amerykańskich. Czyli jak właściwa współpraca w zespole, a także pomiędzy podwładnymi a przełożonymi może przenieść się na sukcesy firmy, a także jak złe stosunki lub też emocjonalny chłód mogą całkiem skomplikować wydawałoby się tak prostą sprawę jaką jest współpraca zawodowa.

Książka nie ma na celu przybliżenia jakichkolwiek metod mierzenia inteligencji emocjonalnej, jedynie wskazania dróg i kierunków pożądanych zmian.

Czytało mi się dobrze, choć nie jest to lektura na jeden wieczór. Wymaga większego skupienia się na treści. Chciałabym jeszcze sięgnąć po pierwszą jego książkę Inteligencja emocjonalna, co też w niedługim czasie uczynię.

I jeszcze króciutki cytat, który mi się spodobał.

" Organizacja jest jak żywy organizm - rodzi się, rośnie, przechodząc przez różne stadia rozwoju, dojrzewa i na koniec umiera. Każda firma ma pewną długość życia (...). Te, które się przystosują do nowych warunków, prawdopodobnie przetrwają. A wśród składników skutecznej, czyli zdolnej do przetrwania organizacji jest też (...) zdrowa dawka inteligencji emocjonalnej. Istnieje, oczywiście, wiele czynników chorobotwórczych, które mogą okazać się zabójcze dla organizacji: trzęsienia ziemii na rynku, krótkowzroczność osób wyznaczających strategię firmy, wrogie przejęcia, nieprzewidziane pojawienie się konkurencyjnej technologii i temu podobne. A niedostatek inteligencji emocjonalnej może - niczym osłabiony układ odpornościowy - sprawić, że stanie się ona bardziej podatna na wywołane przez te czynniki choroby.

Na tej samej zasadzie inteligencja emocjonalna może być szczepionką pozwalającą zachować zdrowie i rozwijać się dalej. Jeśli firma posiada kompetencje, które wynikają z samoświadomości i samoregulacji, motywacji i empatii, umiejętności przywódczych i otwartego porozumiewania się, to powinna być bardziej odporna na to, co przyniesie przyszłość."
Ocena @kawa_arabska:
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
Data przeczytania: 2010-01-01
Książka Inteligencja emocjonalna w praktyce
Inteligencja emocjonalna w praktyce
Daniel Goleman
{}7.5/10
Książka przynosi odpowiedź, jak to się dzieje, że zdolni uczniowie stają się zaledwie przeciętnymi pracownikami, albo że osoby o wysokim ilorazie inteligencji nieraz z trudem radzą sobie w życiu. Nawe...
Komentarze

Pozostałe recenzje @kawa_arabska

Książka Filip

Leopold Tyrmand - autor tej książki- to polski pisarz i prozaista. Urodził się w 1920 roku w Warszawie , zmarł zaś w wie...

Książka Chłopiec z latawcem

Miałam duże obawy biorąc ją do ręki, ze względu na przeczytaną wcześniej książkę Tysiąc wspaniałych słońc, którą uważam ...

Nowe recenzje

Książka Żyć znaczy umrzeć. Historia życia legendarnego basisty zespołu Metallica

Metallica to zespół, którego nikomu chyba nie trzeba przedstawiać. Wielokrotnie występował w Polsce, a ,,Nothing Else M...

Książka Wierność jest trudna

"Wierność jest trudna" to drugi tom z serii. Eliza przygotowuje się do ślubu. Lecz niespodziewanie w jej życiu pojawia ...

nakanapie.pl
{} {} {}
O nas Kontakt Pomoc Polityka prywatności Regulamin
© 2020 nakanapie.pl
Zrobione z {} na Pradze Południe
{}