Waldorfski program nauczania recenzja

O szkole waldorfskiej

Autor: @oficynaIMPULS ·2 minuty
2018-04-06
Skomentuj
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!
Datująca się na początek XX wieku szkoła waldorfska pod wieloma względami różni się od szkół innego typu. Żywiąc przekonanie, że w procesie kształcenia powinny być zaangażowane wszystkie siły wewnętrzne ucznia, zaprasza każde dziecko, niezależnie od stopnia posiadanych przez nie zdolności i umiejętności. Książka przybliża czytelnikowi specjalistyczny program nauczania opracowany przez pochodzących z wielu krajów przedstawicieli szkół waldorfskich.
Opierając się na zadaniach tego typu edukacji, autorzy analizują rolę nauczyciela w odniesieniu do dzieci zasilających poszczególne grupy wiekowe. Szczegółowy opis kolejno następujących po sobie etapów rozwojowych znajduje odzwierciedlenie w konkretnych działaniach pedagogów, zajmujących się równocześnie wychowywaniem i nauczaniem. Omawiany w książce „Waldorfski program nauczania” koncentruje się głównie na uczniach szkoły podstawowej oraz średniej (dzieci w wieku od 6 do 14 lat oraz od 15 do 18).
Podkreślając znaczenie rytmu w nauczaniu, autorzy przybliżają czytelnikowi cechy charakterystyczne prowadzonych lekcji, zasady uczenia się etapami oraz ewaluacji i oceniania. Systematyczna współpraca rodziców i nauczycieli, doskonalenie procesu nauczania, a także odpowiedzialne podejście do przydzielonych obowiązków, ma zasadniczy i bezpośredni wpływ na stałe podnoszenie jakości kształcenia w szkole waldorfskiej.
Powyższy wstęp prowadzi do części zasadniczej opracowania, koncentrującej się na programie horyzontalnym oraz wertykalnym. Pierwszy z nich integruje wszystkie przedmioty nauczania, które w sposób interdyscyplinarny zaspokajają potrzeby dzieci w danym wieku, drugi natomiast pokazuje, jak każdy przedmiot rozwija się z roku na rok, systematycznie przez kolejne grupy wiekowe. Pojawiające się każdorazowo cele służą rozwijaniu umiejętności, których zdobywanie rozpoczęło się w poprzednim roku nauki. Proponowane treści lekcyjne oraz dołączone wskazówki i techniki pracy z dziećmi ułatwiają osiągnięcie zamierzonych efektów.
Książka „Waldorfski program nauczania” przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców, stojących przed problemem posłania swojego dziecka do odpowiedniej placówki oświatowej. Jednak trudnym do pokonania wydaje się być fakt niewielkiej ilości przedszkoli i szkół kształcących opisywaną metodą (Warszawa, Kraków, Bielsko-Biała, Poznań i Olsztyn). Z porad autorów mogą skorzystać również nauczyciele, by udoskonalić prowadzone przez siebie zajęcia. Napisana językiem specjalistycznym zostanie całkowicie zrozumiana przez zainteresowanych. Zamieszczona w książce bardzo bogata bibliografia obejmuje literaturę podmiotową i przedmiotową, zawierającą prace w języku angielskim. Czytelnik pragnący pogłębić swoją wiedzę w omawianym zakresie, znajdzie wykaz tytułów (w języku polskim) aktualnie możliwych do nabycia, a także zapowiedzi wydawniczych. Pozostaje już tylko życzyć owocnej pracy tym, którzy zdecydują się skorzystać z omówionej pozycji.

Oficyna Wydawnicza Impuls http://impulsoficyna.com.pl/recenzje/waldorfski-program-nauczania,1214,pdf.html
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Waldorfski program nauczania
Waldorfski program nauczania
Martyn Rawson,
10/10

Szkoły waldorfskie są znane ze swej awangardowej roli w dążeniach o niezależność szkół od instytucji państwowych oraz innych grup nacisku. Są również pionierami w zakresie struktur organizacyjnych opa...

Komentarze
Waldorfski program nauczania
Waldorfski program nauczania
Martyn Rawson,
10/10
Szkoły waldorfskie są znane ze swej awangardowej roli w dążeniach o niezależność szkół od instytucji państwowych oraz innych grup nacisku. Są również pionierami w zakresie struktur organizacyjnych opa...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Pozostałe recenzje @oficynaIMPULS

Przestrzenie temporalne w pedagogice
Ewa Kobyłecka

XXI wiek to czas gwałtownych zmian kulturowych, które wymagają dostosowania praktyki dydaktycznej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej do wyzwań współczesnego św...

Recenzja książki Przestrzenie temporalne w pedagogice
Moi przyjaciele z Literkowa w domu. Podręcznik do ortografii- KLASA II
Podręcznik do programu nauczania ortografii w klasach I–III "Moi przyjaciele z Literkowa. Klasa II

Sz czy rz, a może ż zamiast rz. U czy ó, wstawiamy ś czy si, ch czy h? Tak naprawdę język polski roi się od takich pułapek, w które możemy wpaść nawet wówczas, kiedy zna...

Recenzja książki Moi przyjaciele z Literkowa w domu. Podręcznik do ortografii- KLASA II

Nowe recenzje

Debit
Konieczność jest matką wynalazków, ale też ojce...
@jorja:

„W ekstremalnych sytuacjach ważne jest poczucie, że ktoś coś robi, nawet jeśli nie wpływa to na rezultat”. Nie ...

Recenzja książki Debit
Miłość w cieniu wojny
Recenzja
@Iwona_Nocon:

Książka z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl Jest rok 1943. Na dwóch przeciwległych krańcach Europy dwie młode kobie...

Recenzja książki Miłość w cieniu wojny
Padeborn
Zapisane w gwiazdach.
@Malwi:

Remigiusz Mróz ponownie zaprasza czytelników do zanurzenia się w mroczny świat prawniczych zagadek w swojej książce "Pa...

Recenzja książki Padeborn
© 2007 - 2024 nakanapie.pl