XXI wiek to czas, w którym social media zyskują niesamowite znaczenie. Sam influencer marketing także kwitnie.
Kinga Stopczyńska porusza naprawdę ważny i aktualny temat, ale robi to w sposób niezwykle ciekawy i zrozumiały, także dla osób, które nie zajmują się profesjonalnie social mediami. Wstęp jest bardzo teoretyczny, typowy dla prac naukowych, ale część badawcza niesie wiele praktycznej wiedzy. Jeśli teoria kogoś nudzi, zawsze może pominąć, a z kolejnych stron mamy okazję zaczerpnąć wiele ciekawostek. Autorka podjęła się analizy profili marek kosmetycznych i influencerek, które podjęły z nimi współpracę. Dowiadujemy się, na czym polegają działania marketingowe i jak wpływają one na nas, potencjalnych odbiorców, "zwykłych ludzi".
Ta książka pokazuje, że media społecznościowe zawładnęły czasem wolnym ich użytkowników, ale także firmami, które wykorzystują je jako doskonałe narzędzie reklamy. Stały się one również doskonałymi polami do rozwoju influencer marketingu, a osoby influencerów zyskują tam status gwiazd. Zabrakło trochę spojrzenia na temat z uwzględnieniem jego wad - fałszywych reklam, zarabiania, wciskania "kitów". Wniosek po lekturze nasuwa się jeden - social media mają potencjał, który rósł, rośnie i będzie rósł w siłę przez kolejne lata. Nie bez powodu coraz więcej osób decyduje się na własną działalność. Nie znam drugiej takiej książki, która pokazuje tyle tajemnic influencer marketingu i uważam, że wydawnictwo UŁ podjęło doskonałą decyzję wydając tę pracę naukową w formie książki.
Treść może być użyteczna dla wszystkich zainteresowanych nowymi mediami i "influenceringiem". Nie tylko dla profesjonalistów, ale też dla zwykłych użytkowników i dla tych, którzy chcieliby zacząć działalność na portalach społecznościowych w "profesjonalny" sposób. Końcowe wnioski były dla mnie naprawdę zaskakujące!
Podziwiam autorkę za wnikliwą analizę, a samą książkę polecam - nie męczy, ciekawi i ukazuje wiele ciekawostek ze świata social mediów.
Książka została otrzymana z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl. Dziękuję!