Porażki biznesowe – kurs podstawowy. Witamy!
W latach sześćdziesiątych dyrektor generalny firmy IBM, Tom Watson, wezwał do siebie menedżera, którego projekt przyniósł dziesięciomilionowe straty. Menedżer przypuszczał, że zostanie zwolniony. Watson powiedział mu jednak: „Zwolniony? Przecież właśnie wydałem dziesięć milionów dolarów na twoją edukację. Chciałem tylko mieć pewność, że wyciągnąłeś stosowne wnioski”.
W książce Lekcje warte miliardy dolarów Paul Carroll i Chunka Mui analizują wyniki badań, którym poddano ponad 750 przypadków porażek biznesowych. Na tej podstawie opisują błędne taktyki, które niejednokrotnie sprowadziły na różne firmy poważne kłopoty. O sukcesach firm napisano tysiące książek, nikt jednak nie zajmuje się tym, jakie wnioski należałoby wyciągać z ich niepowodzeń.
W latach sześćdziesiątych dyrektor generalny firmy IBM, Tom Watson, wezwał do siebie menedżera, którego projekt przyniósł dziesięciomilionowe straty. Menedżer przypuszczał, że zostanie zwolniony. Watson powiedział mu jednak: „Zwolniony? Przecież właśnie wydałem dziesięć milionów dolarów na twoją edukację. Chciałem tylko mieć pewność, że wyciągnąłeś stosowne wnioski”.
W książce Lekcje warte miliardy dolarów Paul Carroll i Chunka Mui analizują wyniki badań, którym poddano ponad 750 przypadków porażek biznesowych. Na tej podstawie opisują błędne taktyki, które niejednokrotnie sprowadziły na różne firmy poważne kłopoty. O sukcesach firm napisano tysiące książek, nikt jednak nie zajmuje się tym, jakie wnioski należałoby wyciągać z ich niepowodzeń.