Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm

Andy Wibbels
4 /10
Ocena 4 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
4 /10
Ocena 4 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

Marketing bez wysiłku --
reklamuj się za darmo i poznaj prawdziwe opinie klientów

  • Jak wypromować nowy blog, który przyciągnie tysiące internautów?
  • Jak założyć blog i umieścić go w sieci?
  • Jak zostać dziennikarzem obywatelskim? (Nowy model public relations)

Wyobraź sobie, że znajdujesz się w wielkim gmachu pełnym ludzi. Wyraźnie słyszysz każdy szept: możesz podsłuchiwać, kogo zechcesz. Możesz otworzyć usta i powiedzieć coś w taki sposób, żeby każdy adresat usłyszał to jako głos kierowany wyłącznie do niego. Taką halą jest cały internet, a uchem, które pozwala Ci wychwytywać głosy, jest Twój blog internetowy. Załóż własny blog. Dowiedz się, co myślą klienci. Nawiąż z nimi bezpośredni kontakt i rozpowszechniaj pocztą pantoflową plotki o swojej ofercie.

Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami, poukładane chronologicznie. Każdy może je czytać. Każdy może dodać swój post i wyrazić w nim własną opinię. Więcej: z łatwością można założyć swój własny dziennik internetowy. To bardzo proste: jeśli potrafisz wysłać e-mail, potrafisz też założyć blog. Przekonaj się, dlaczego świat oszalał na punkcie tego medium. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się:

  • gdzie szukać blogów w internecie (rodzaje blogów i użyteczne łącza),
  • jakich 8 elementów decyduje o popularności dziennika internetowego,
  • kto czyta blogi (do jakich klientów możesz dotrzeć w ten sposób),
  • jak wykorzystać blog do promocji strony internetowej -- i odwrotnie,
  • jak zastąpić blogiem newsletter rozsyłany pocztą e-mail,
  • jak "czyścić" blog (filtrowanie komentarzy),
  • jak dostosowywać istniejący blog do nowych tematów, które są na topie.

Komercyjny pamiętnik w sieci

  1. Wprowadzenie (11)

Część pierwsza: Blog? A co to takiego?
  • Co to jest blog? (17)
  • Gdzie szukać blogów? (19)
  • Budowa bloga (22)
  • Co to jest TrackBack? (30)
  • Jak działa blog? (32)
  • Krótka historia blogów (34)
  • Kto czyta blogi? (39)

Część druga: Blogi a biznes
  • Blogi a biznes (43)
  • Zwolnij projektanta stron internetowych (48)
  • Zostań "filtrem" (50)
  • Strona internetowa czy blog? (52)
  • Legenda Microsoftu (55)
  • Newsletter wysyłany e-mailem czy blog? (58)
  • Blogi a fora dyskusyjne (60)
  • Jak zarabiać na blogach? (62)
  • Dlaczego Google uwielbia blogi? (65)
  • Nie musisz codziennie umieszczać wpisów na blogu, aby odnieść sukces (68)
  • Modne tematy, większa liczba odwiedzających strony internetowe (71)
  • Kiedy skończy się zamieszanie wokół blogów (74)
  • Czy jesteś gotowy na założenie bloga? (77)

Część trzecia: Jak założyć swojego pierwszego bloga i zamieścić go na stronie internetowej
  • Wybór platformy blogowej (81)
  • Dlaczego TypePad? (86)
  • Jak wykreować swoją postać na blogu (90)
  • Prowadzenie bloga a etyka (95)
  • Jak założyć swój pierwszy blog (100)
  • Poznaj TypePad (104)
  • Jak zamieścić pierwszy wpis (105)
  • Wklejanie obrazów do wpisów (111)
  • Ładowanie plików, udostępnianie ich i wstawianie łączy do nich (113)
  • Jak zaplanować zamieszczenie wpisu na blogu w przyszłości (115)

Część czwarta: Zaawansowane techniki
  • Edytowanie, zmiany, akceptowanie i usuwanie komentarzy (119)
  • Dodawanie i usuwanie kategorii (123)
  • Zmiana wyglądu bloga (125)
  • Jak zastosować własne ustawienia (135)
  • Jak dokonać zmiany swojego profilu i strony o autorze (137)
  • Zaawansowane opcje zamieszczania wpisów (140)
  • Zamieszczanie wpisów za pomocą e-maila, telefonu komórkowego oraz telefonu z aparatem (144)
  • Zarządzanie plikami (147)

Część piąta: Jak wypromować swojego bloga?
  • Tworzenie i zamieszczanie TypeLists (151)
  • Monitorowanie liczby osób odwiedzających blog (154)
  • Hasło dostępu do bloga (157)
  • Uruchamianie powiadamiania osób trzecich (160)
  • Co to jest feed i jak działa? (162)
  • Co to jest podcasting? (171)
  • Promowanie swojego bloga (173)
  • I co dalej? (176)
  • Natychmiastowa autoekspresja na globalną skalę (178)
  • Podziel się z innymi swoim sukcesem (180)
  • Materiały do nauki (181)
  • Słownik (183)
  • O autorze (187)

Tytuł oryginalny: Blogwild!.A Guide for Small Business Blogging
Data wydania: 2007-03-08
ISBN: 978-83-246-0534-7, 9788324605347
Wydawnictwo: Onepress
Kategorie: Poradniki, Biznes
Stron: 192

Autor

Andy Wibbels Andy Wibbels Andy Wibbels jest autorem serwisu easybakeweblogs.com, zawierającego porady dla autorów blogów. Prowadzi seminaria dla przedsiębiorców i specjalistów do spraw marketingu -- mówi na nich o tym, jak promować firmę w internecie. Najlepsze referencje da...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@Meszuge
2020-07-27
4 /10

Polacy założyli na rozmaitych Onetach, Wirtualnych Polskach i innych takich, prawdopodobnie ponad milion blogów. Gdyby 1% z nich prowadzony był systematycznie i miał dla potencjalnych czytelników jakąś wartość, to bylibyśmy blogową potęgą na świecie. Niestety – tak nie jest.

Czemu setki tysięcy ludzi zakłada blogi i porzuca je po kilku tygodniach? Między innymi dlatego, że nie wiedzą, jak to zrobić sensownie, w sposób atrakcyjny i jak przyciągnąć do swojego bloga czytelników.

Na takie i dziesiątki podobnych pytań daje odpowiedzi, propozycje, sugestie, rady i wskazówki Andy Wibbels – bloger można by rzec zawodowy.

Czemu podtytuł książki brzmi „Przewodnik dla małych firm”, pozostaje dla mnie zagadką, gdyż jest to średniej klasy, podstawowy przewodnik dla ludzi, którzy chcą założyć bloga zarówno firmowego, jak i zupełnie prywatnego, osobistego, hobbystycznego i jakiegokolwiek innego.

W szczególności można się tu dowiedzieć, czym są blogi, gdzie ich szukać, jak założyć, jak sprawić, żeby były czytane i odnajdywane, jak na blogach zarabiać itd.

Szkoda tylko, że krok po kroku opisany przykład procedury zakładania i konfigurowania bloga dotyczy strony anglojęzycznej. Poza tym, na mój gust i potrzeby, poradnik jest nieco zbyt ogólny.

× 1 | link |

Cytaty z książki

O nie! Książka Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl