Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego

Philip G. Zimbardo, Michael R. Leippe
Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Philip Zimbardo wpadł na pomysł napisania książki o zasadach zmiany postawy pod koniec lat 1960. Przyszło mu to do głowy w trakcie seminarium, jakie prowadził na Columbia University, którego część polegała na obserwacji studentów wywierających na siebie nawzajem wpływ i ulegających mu. We współpracy z młodymi pracownikami naukowymi Lee Ross i Judy Rodin, skłaniających prof. Zimbardo do sformułowania koncepcji zmiany postawy i praktycznych jej aspektów, napisał "elementarz" poświęcony temu zagadnieniu. W rok później, na Stanford University, przekonał Ebbea Ebbesena, wówczas studenta psychologii, by podjął z nim współpracę w tym zakresie. Wynik tej współpracy, książka Influencing attitudes and Changing Behavior (Wpływanie na postawy i zmiana zachowań; 1970), zaczęła pełnić dla studentów rolę podstawowego wprowadzenia do badań nad perswazją, zmianą postaw i modyfikacją zachowań. W drugim wydaniu (1977) poszerzono zakres praktycznych zastosowań proponowanych w książce, korzystając ze specjalistycznej pomocy Christiny Maslach, która obecnie jest profesorem psychologii na University of California w Berkeley. Michael Leippe dołączył do drużyny na początku 1988 roku z planem, który ostatecznie doprowadził do powstania tej książki. Uznał, że nadszedł czas by zaktualizować książkę i na nowo określić jej przedmiot, poprzez szersze ujęcie "nowego spojrzenia poznawczego" na postawy i wpływ społeczny, stanowiące dorobek jego współpracy z Tonym Greenwaldem na Ohio University. Ale kiedy Zimbardo i Leippe zabrali się do pracy, zaczęła powstawać nowa, lepsza książka. Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego zachowuje podstawową wartość poprzednich wersji, mianowicie uznanie, że procesy wpływu społecznego, perswazji i zmiany postaw mają nie tylko kluczowe znaczenie dla psychologii społecznej, ale także dla wielu interakcji, jakie przeżywamy na co dzień w "realnym świecie". Tak powstała książka oferująca Czytelnikom - studentom, żyjącym w skomplikowanym świecie lat 1990. - solidne podstawy empiryczne wiedzy na temat tego jak ludzie zmieniają się przez kontakt z innymi ludźmi i mediami, a także obszerną przydatność pragmatyczną tej wiedzy.
Data wydania: 2004-09-14
ISBN: 978-83-7298-525-5, 9788372985255
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Stron: 503
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Autor

Philip G. Zimbardo Philip G. Zimbardo
Urodzony 23 marca 1933 roku w USA (Nowy Jork)
Philip G. Zimbardo amerykański psycholog pochodzenia włoskiego. Był profesorem Uniwersytetu Stanforda od 1968 roku (obecnie na emeryturze). Wcześniej wykładał na uniwersytetach Yale, New York i Columbia. Nadal prowadzi zajęcia z psychologii terroryz...

Pozostałe książki:

Efekt Lucyfera. Dlaczego dobrzy ludzie czynią zło? Psychologia i życie Nieśmiałość Paradoks czasu Psychologia. Kluczowe koncepcje. T.4 Psychologia osobowości Gdzie ci mężczyźni Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 1: Podstawy psychologii Posłuszeństwo wobec autorytetu Psychologia. Kluczowe koncepcje TOM 3.Struktura i funkcje świadomości. MIĘKKA Zimbardo w rozmowie z Danielem Hartwigiem Bliżej siebie. Rozmowy z Mistrzami Psychologia Kluczowe koncepcje tom 2 Motywacja i uczenie się Psychologia Kluczowe koncepcje tom 5 Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego Psychology 6e Siła czasu Żyj lepiej, kochaj mądrzej
Wszystkie książki Philip G. Zimbardo

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Psychologia zmiany postaw i wpływu społecznego. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat