Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki recenzja

Książka klasy business

Autor: @Tessiak ·3 minuty
2012-06-26
Skomentuj
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!
Po książkę Dana Schawbela sięgnęłam z ogromną ciekawością, jako że jego nazwisko już wcześniej obiło mi się o uszy – właśnie w materii personal brandingu. Dan Schawbel jest autorem bloga PersonalBrandingBlog.com – szeroko promowanego przez media (w tym Reutersa). Jego artykuły pojawiają się w liczących się pismach (m.in. Metro US, New York Times, Wall Street Journal ). Jako jeden z pierwszych dostrzegł możliwości Internetu, jeśli chodzi o budowanie własnej marki.
Oto jakie opinie można o nim przeczytać:

"Widely considered the go-to-expert on personal branding" - Forbes

"Personal branding guru" - The New York Times

"Schawbel is a personal branding force of nature" - Fast Company

"Dan is the man when it comes to personal branding" - USA Today

Z zapałem zatem przystąpiłam do lektury - bo co jak co, ale na pewno warto budować swój pozytywny wizerunek i „dobrze się sprzedać”. Zwłaszcza w tak złośliwym środowisku jak Internet – gdzie wszystko, co się umieści pozostaje na zawsze…

Książka wydana jest naprawdę porządnie – okładka z lakierowanymi napisami i elementami graficznymi, porządnie klejona. Stron 260 plus dodatkowe cztery na własne notatki. Czytelna czcionka (lecz nie za duża – bardzo wygodnie się czyta), przyzwoitej szerokości marginesy (wśród poradników szerokie marginesy są według mnie plagą, mającą sztucznie zwiększać objętość tomiku), ramki i wytłuszczone cytaty. Super.
W trakcie czytania znalazłam kilka drobnych literówek. Poza tym książka pisana jest naukowym językiem (mało „poradnikowym”, kojarzy mi się bardziej z wykładami na uczelni). Trzeba wpaść w rytm oraz poświęcić czasem więcej czasu na dokładne zrozumienie treści. Wydanie polskie zaskoczyło mnie też pozytywnie, starając się dostosować przykłady (np. koszty niektórych działań) do rynku polskiego, przedstawiając wyliczenia w złotówkach.

Książka zasadniczo składa się z trzech części, podzielonych na rozdziały. W pierwszym z nich autor zapoznaje nas z samym pojęciem osobistej marki, w kolejnym – charakteryzuje pokolenie Y, które obecnie jest, bądź właśnie wkracza na rynek pracy. Następnie opisuje swoją drogę do otrzymania pierwszej pracy po studiach. Ostatni (i najbardziej rozbudowany rozdział) w pierwszej części traktuje o różnych aspektach budowania osobistej marki – z naprawdę wieloma znakomitymi (i na czasie!) przykładami. Autor odkrywa portale, dzięki którym możliwość budowy własnej marki może być na wyciągnięcie ręki. Nazywa też po imieniu ludzi, którzy sami tworzą własną markę i opisuje, jak do niej doszli.

Część druga prezentuje cztery etapy budowania osobistej marki. W pierwszym kroku należy odkryć własną markę. Niby proste, niby mało odkrywcze – a jednak. Dan Schawbel nie daje wskazówki, co robić – ale jak robić. Autor przedstawia cechy właściciela dobrej marki, opisuje, jak kreować swój image, jak zbudować plan rozwoju marki i do kogo ją kierować. W kolejnym etapie czytelnik otrzymuje kompleksową wiedzę, jak tworzyć osobistą markę. Wymienia nośniki, służące do jej wybudowania (między innymi konstrukcję dobrego CV, port folio, strony internetowej czy blogu). Do naszej dyspozycji jest również kompletne porównanie platform serwisów społecznościowych. Etap trzeci – prezentacja własnej marki – jest dość krótki. Zawiera za to zestaw sprawdzonych pomysłów, w jaki sposób się wybić. Do wykorzystania nawet od zaraz. Ostatni etap to utrzymanie własnej marki – garść przydatnych wskazówek, jak zarządzać swoją marką (zwłaszcza efektami wyszukiwania w Internecie oraz aktualizacją strony internetowej). Autor ostrzega również przed kradzieżą tożsamości.

Ostatnia część składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym autor przedstawia możliwości poszukiwania pracy z wykorzystaniem Internetu. Przedstawia sporo przydatnych wskazówek. Kolejny rozdział jest dla tych, którym zwykła praca nie wystarcza – Dan Schawbel wskazuje, jakimi cechami powinien charakteryzować się przedsiębiorca. W ostatnim rozdziale znajduje się podsumowanie osiągnięć autora oraz czterech innych osób, które za pomocą personal brandingu osiągnęły sukces. Daje do zrozumienia, że jest to wykonalne.

Na końcu znajdują się podziękowania, bibliografia (całkiem imponująca), nota o autorze, a także – co moim zdaniem jest strzałem w dziesiątkę – słowniczek pojęć związanych z brandingiem osobistym.

Podsumowując, uważam książkę Dana Schawbela za godną uwagi. Jest ona kopalnią wiedzy dla osoby, która będzie chciała z doświadczeń autora skorzystać. Zawiera dokładne wskazówki – nie trzeba na oślep szukać np. stron umożliwiających śledzenie swojej marki w Internecie – one są tam nazwane po imieniu. Lekturę bardzo polecam wszystkim, którzy dojrzewają do decyzji o wzięciu sterów kariery we własne ręce. To znakomity materiał, na którym można się oprzeć w swojej drodze na szczyt w dobie Internetu.

Moja ocena:

Data przeczytania: 2012-06-26
Polub, jeżeli recenzja Ci się spodobała!

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki
Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki
Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki
Dan Schawbel
10/10

Jako świadomy konsument dobrze wiesz, że zwykle nie kupujesz jeansów, telefonów, sprzętu RTV, hamburgerów, tylko logo, którymi są opatrzone. A w jakiej formie jest Twoja osobista marka? Nim podejmiesz...

Komentarze
Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki
Personal branding 2.0. Cztery kroki do zbudowania osobistej marki
Dan Schawbel
10/10
Jako świadomy konsument dobrze wiesz, że zwykle nie kupujesz jeansów, telefonów, sprzętu RTV, hamburgerów, tylko logo, którymi są opatrzone. A w jakiej formie jest Twoja osobista marka? Nim podejmiesz...

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Pozostałe recenzje @Tessiak

Operacja Leopard. Gorzkie zwycięstwo
Gorzkie zwycięstwo.

Nazwisko Leo Kesslera rzuciło mi się kilkukrotnie w oczy w czasie wizyt w księgarni, ale dopiero teraz miałam okazję zapoznać się z jego twórczością. Zmarły w 2007 roku a...

Recenzja książki Operacja Leopard. Gorzkie zwycięstwo
W cieniu kwitnących wiśni
Kim jest Nao?

Podobno dopiero po czterdziestu dziewięciu latach krąg życia zamyka się, by zmarły mógł połączyć się z przodkami. Swoistego zamknięcia cyklu życia swej babki, Nao, dokonu...

Recenzja książki W cieniu kwitnących wiśni

Nowe recenzje

W czasie suszy płynie krew
Kryminał z suszą w tle
@anatola:

Zmiany klimatyczne są faktem. Ostatnie anomalie pogodowe, które mogliśmy zaobserwować w Polsce, tylko potwierdzają to, ...

Recenzja książki W czasie suszy płynie krew
Porwani
Porwani
@Marcela:

Marcel Moss to pseudonim tajemniczego autora facebookowego profilu ZWIERZENIE. Jego książki podbiły listy bestsellerów ...

Recenzja książki Porwani
Gorący lód
Gorący lód
@Gosia:

„Gorący lód” to kolejna książka Nory Roberts, po którą sięgnęłam i ponownie muszę przyznać, że autorka znowu zachwyciła...

Recenzja książki Gorący lód
© 2007 - 2024 nakanapie.pl