Gry coraz bardziej wchodzą w świat literatury (przykładowo „War of mine” zostało niedawno dodane do kanonu lektur), ale też i powieści wywierają większy wpływ na wirtualną rzeczywistość. Tym razem mowa o projekcie stworzenia „symulatora wielorybnictwa” na podstawie powieści „Moby Dick” Hermana Melville’a.
Realizacji podjęło się polskie studio 3T Games, z kolei za wydawanie będzie odpowiadać Ultimate Games S.A. W ramach rozgrywki zyskamy możliwość się wcieli w kapitana XIX-wiecznego statku i zarządzać okrętem. Ponoć mechanika ma uwzględniać nie tylko wybór trasy, ale też wpływanie na załogę i… polowanie na wieloryby. Sukces nie jest jednak pewny, a powodzenie misji zależeć będzie od decyzji gracza.
Rafał Jelonek, CEO dewelopera, podkreślał silny wpływ książki na przebieg wirtualnej rozgrywki:
„Pracując nad grą, opieramy się głównie na dziele Hermana Melville’a i staramy się też odpowiednio uwzględniać specyficzny charakter tej wielowymiarowej powieści”.
Na gotową produkcję przyjdzie nam jednak trochę poczekać. Ukończenie gry planowane jest na 2023, a rozgrywka dostępna będzie na komputerach PC, konsolach PlayStation, Xbox i Nintendo.
Co sądzicie o pomyśle na grę? Chcielibyście zagrać w taki symulator?
Słuchaj, to nie jest tak, że konsola uzależnia, mogę grać max 10h dziennie w sobotę i 10h w niedzielę i czasami w tygodniu po 4-5h max. Nie wiem, o co Ci chodzi z tym uzależnieniem, ja wcale nie jestem. #TeamPlaystation4