Agnieszka Ogonowska

Autorka 2 czytelników
Zostań fanem autorki:
8.8 /10
4 oceny z 4 książek,
przez 2 kanapowiczów
Agnieszka Ogonowska, prof. dr hab. – absolwentka psychologii na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego i kulturoznawstwa na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Ukończyła również podyplomowe studia logopedyczne i neurologopedyczne na Uniwersytecie Pedagogicznym im. KEN w Krakowie. W 2015 roku uzyskała tytuł naukowy profesora nauk humanistycznych. Kierowniczka Katedry Mediów i Badań Kulturowych w Instytucie Filologii Polskiej na Wydziale Filologicznym UP. Dyrektorka Ośrodka Badań nad Mediami IFP UP oraz Zespołu Badań ds. Psychologii Mediów i Edukacji Medialnej. Współzałożycielka i pierwsza prezeska Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Współpracowniczka Polskiego Komitetu ds. UNESCO. Ekspertka Komisji Europejskiej oraz NCBR. Redaktor naczelna „Studia de Cultura”.

Książki

Cyberpsychologia. Media – użytkownicy – zastosowania
Cyberpsychologia. Media – użytkownicy – zastosowania
Agnieszka Ogonowska
7/10

Zagadnienia związane z cyberpsychologią są przedmiotem zainteresowań naukowych Autorki od ponad 10 lat. Teksty zgromadzone w tym tomie to rezultat tych badań, konferencji naukowych i szkoleniowych or...

Człowiek. Technologia. Media
2 wydania
Człowiek. Technologia. Media
10/10

Sytuacja cywilizacyjna, w jakiej się znaleźliśmy, stwarza wiele szans zarówno edukacyjnych, jak i rozwojowych, ale przynosi także szereg zagrożeń. (…) Okazało się bowiem, że technologie rozwijają się ...

Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych
Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych
10/10

Edukacja medialna to zadanie ogólnospołeczne, ponieważ wszyscy obywatele są użytkownikami i beneficjentami różnych technologii, które wykorzystują we wszystkich kluczowych sferach własnego życia. […] ...

Pejzaże humanistyczne
Pejzaże humanistyczne
Agnieszka Ogonowska
10/10

Jednym z najszczerszych komplementów, jakim uczony może obdarzyć drugiego uczonego, jest złożenie księgi jubileuszowej. W przypadku księgi poświęconej Profesorowi Bolesławowi Faronowi komplement nabie...

Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie
Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie
Agnieszka Ogonowska
10/10

Książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy związanej z psychologią mediów. Przedstawia jej umiejscowienie na tle innych subdyscyplin psychologii oraz filmoznawstwa, medioznawstwa i komunikologii (n...

Twórcze metafory medialne
Twórcze metafory medialne
Agnieszka Ogonowska
8/10

W książce poruszono fundamentalną kwestię obecności metafor w tekstach naukowych poświęconych mediom, mediasferze, mediamorfozie. Obok trzech głównych bohaterów prowadzonych w niej rozważań: Jeana Bau...

Współczesna psychologia mediów
3 wydania
Współczesna psychologia mediów
10/10

Nie potrzebujemy już tylko dostępu do informacji i wiedzy, nowe media i technologie przestały nam służyć jedynie do komunikowania się z innymi, lecz stały się ważnym elementem naszego życiowego doświ...

Człowiek i medium
Człowiek i medium

"Człowiek i medium. Terapia - Rozwój - (Auto)narracja" pod red. naukową prof. Agnieszki Ogonowskiej to zbiór artykułów oddających wieloaspektowy stosunek człowieka do mediów oraz różne sposoby wykorzy...

Komunikacja i porozumienie
Komunikacja i porozumienie
Agnieszka Ogonowska

Książka kierowana do rodziców, nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych, którzy poszukują prostych, sprawdzonych ćwiczeń i wskazówek w zakresie komunikacji i rozwiązywania konflikt...

Kraków. Miejsce i tekst
Kraków. Miejsce i tekst
Alicja Baluch, Katarzyna Szalewska, Arkadiusz Sylwester Mastalski, Agnieszka Kowalczyk ...

Tom poświęcony jest fenomenowi Krakowa – miasta o statusie utrwalonym w polskiej kulturze narodowej, a jednocześnie przeżywającego obecnie gwałtowną transformację. Współczesna rzeczywistość Krakowa t...

Młodzi dorośli wobec dezinformacji
Młodzi dorośli wobec dezinformacji
Agnieszka Ogonowska, Agnieszka Walcecka-Rynduch
Seria: Dziennikarstwo, Media i Komunikacja społeczna

Autorki, legitymujące się już znaczącym dorobkiem dotykającym kwestii edukacji medialnej, w udany sposób dokonują – jak same piszą – „diagnozy medialnej” młodych dorosłych, choć w moim odczuciu udało...

Telewizja w edukacji medialnej
2 wydania
Telewizja w edukacji medialnej
Agnieszka Ogonowska

Przedstawione w tej książce problemy obejmują wybrane, ale i kluczowe zagadnienia dotyczące różnych miejsc telewizji w obrębie edukacji medialnej. Istotne novum prezentowanych tu kwestii, to specyficz...

Uzależnienia medialne
Uzależnienia medialne
Agnieszka Ogonowska

Oto nowe zaktualizowane i rozszerzone wydanie książki pierwotnie zatytułowanej Uzależnienia medialne, czyli o patologicznym wykorzystaniu mediów. Książka odnosi się do sytuacji, w których dzieci i mło...

Podziel się pierwszym cytatem autora z innymi Kanapowiczami!
Dodaj pierwszy cytat!

Komentarze