Twórcze metafory medialne

Agnieszka Ogonowska
8 /10
Ocena 8 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza
Twórcze metafory medialne
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
8 /10
Ocena 8 na 10 możliwych
Na podstawie 1 oceny kanapowicza

Opis

W książce poruszono fundamentalną kwestię obecności metafor w tekstach naukowych poświęconych mediom, mediasferze, mediamorfozie. Obok trzech głównych bohaterów prowadzonych w niej rozważań: Jeana Baudrillarda, Marshalla McLuhana i Evinga Goffmana uwzględniono także teksty m.in.: Derricka de Kerckhove’a, Johna Urry’ego, Deana MacCannella, a także innych badaczy, którzy nawiązują do trzech wymienionych w tytule klasyków. Okazuje się, że specyficzne - dla każdego z przywoływanych autorów – metafory, determinują obraz świata mediów, który wyłania się z ich tekstów. Metafory medialne przenikają także do języka potocznego i dziennikarskiego.
Wprowadzenie. Metafory w dyskursie medioznawczym

Część pierwsza
Prekursorzy i „klasycy”
Rozdział 1. Twórcze metafory medialne. Zarys problemu w ujęciu
kognitywno –kulturowym na przykładzie teorii Jeana Baudrillarda
Rozdział 2. Macluhanizm czy nowa wizja świata?
Rozdział 3. Erving Goffman jako teoretyk mediów.
Rola metafory dramaturgicznejw portretowaniu współczesnych
Zjawisk kulturowo -społecznych

Część druga
Konteksty i kontynuacje
Rozdział 4. Netokracja wobec literatury
Rozdział 5. John Urry: doświadczenie wizualne.
Między MacCannellem a Baudrillardem
Rozdział 6. Między reprezentacją a symulacją.
Metafory mediacji
Zakończenie. Perspektywy dalszych badań nad twórczą
metaforą medialną w ujęciu kognitywno-kulturowym

Bibliografia
Słownik najważniejszych pojęć
Indeks nazwisk
Data wydania: 2010
ISBN: 978-83-242-1262-0, 9788324212620
Wydawnictwo: Universitas
Stron: 296

Autor

Agnieszka Ogonowska Agnieszka Ogonowska, prof. dr hab. – absolwentka psychologii na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego i kulturoznawstwa na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Ukończyła również podyplomowe studia logopedyczne i neurologop...

Pozostałe książki:

Cyberpsychologia. Media – użytkownicy – zastosowania Człowiek. Technologia. Media Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych Pejzaże humanistyczne Psychologia mediów i komunikowania. Wprowadzenie Twórcze metafory medialne Współczesna psychologia mediów Człowiek i medium Komunikacja i porozumienie Kraków. Miejsce i tekst Młodzi dorośli wobec dezinformacji Telewizja w edukacji medialnej Uzależnienia medialne
Wszystkie książki Agnieszka Ogonowska

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Twórcze metafory medialne nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@autodydaktyczna
2023-12-31
8 /10
Przeczytane

Cytaty z książki

O nie! Książka Twórcze metafory medialne. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat