Karolina Sulej
Zostań fanem autorki:

Karolina Sulej

Autorka, 38 lat 48 czytelników
7.9 /10
39 ocen z 7 książek,
przez 33 kanapowiczów
Urodzona w 1985 roku w Polsce
Pisarka, dziennikarka - wolny strzelec, reporterka pisząca m.in do "Wysokich Obcasów", "Pisma", "Vogue", doktorantka w Instytucie Kultury Polskiej UW, gdzie działa w Zespole Badań na Modą i Zespole Badań nad Pamięcią o Zagładzie, jako część którego współtworzyła książkę Ślady Holokaustu w imaginarium kultury polskiej (2017). Autorka zbioru reportaży o polskiej modzie po 1990 roku Modni. Od Arkadiusa do Zienia (2015), autorka książki reportażowej o Stanach Zjednoczonych, Wszyscy jesteśmy dziwni. Opowieści z Coney Island (2018), za którą była nominowana do nagrody im. Teresy Torańskiej. Współautorka zbioru reportaży Przecież ich nie zostawię. O żydowskich opiekunkach w czasie wojny (2018), współautorka współczesnej książki-komentarza Własny pokój o Virginii Woolf (2019) i jej eseju o tym właśnie tytule dla Wyd. Osnova. Jest jednym ze współautorów Wanderlust - książki-gry komputerowej o podróżowaniu, w języku angielskim, o międzynarodowej dystrybucji, wydanej przez indie start-up Different Tales. Zespół Different Tales właśnie został nominowany do Paszportu Polityki 2019.

Książki

Rzeczy osobiste. Opowieść o ubraniach w obozach koncentracyjnych i zagłady
Rzeczy osobiste. Opowieść o ubraniach w obozach koncentracyjnych i zagłady
Karolina Sulej
7.9/10

Opowieść o ubraniach i rzeczach osobistych więźniów obozów koncentracyjnych wydaje się z pozoru prowokacyjna wobec narracji o wojnie, bo moda w potocznym postrzeganiu jest fanaberią czasu pokoju i do...

Ciałaczki. Kobiety, które wcielają feminizm
Ciałaczki. Kobiety, które wcielają feminizm
Karolina Sulej
8.2/10

Namawiają do pokochania siebie, akceptacji, wyzbycia się wstydu. Mówią otwarcie o przemocy, której doświadczyły, slut-shamingu, dyskryminacji. Szerzą wiedzę na temat seksualności, zmysłowości i zdr...

Historie osobiste
Historie osobiste
Karolina Sulej
8/10

Jedenaście wywiadów, jedenaście bohaterek i bohaterów, którzy przeżyli okupację, getta, obozy: Auschwitz-Birkenau, Ravensbrück, Majdanek, Stutthof, Bergen-Belsen. W każdej rozmowie przewija się mot...

Walka jest kobietą
Walka jest kobietą
Urszula Jabłońska, Sylwia Chutnik, Marta Dzido, Magdalena Kicińska ...
8/10

Kiedy walczą mężczyźni, wybuchają bomby i latają koktajle Mołotowa. Kiedy walczą mężczyźni, rozbrzmiewają fanfary i przypinane są ordery. Walka mężczyzn tworzy historię, o której możemy przeczytać w...

Wszyscy jesteśmy dziwni
Wszyscy jesteśmy dziwni
Karolina Sulej
4.5/10
Seria: Reporterska (Dowody na Istnienie)

„Szybko, podejdźcie, zaraz zobaczycie coś, czego nie widzieliście na oczy – połykacz ognia, zaklinaczka węży, teraz, na żywo!" – tak do freak showu naganiał widzów konferansjer na Coney Island. Coney ...

Pismo. Magazyn opinii, nr 1 (37) / styczeń 2021
czasopismo
Pismo. Magazyn opinii, nr 1 (37) / styczeń 2021
Ania Morawiec Morawiec, Natalia Małek, Filip Springer, Marcin Wicha ...
10/10
Seria: Magazyn Pismo

W styczniowym numerze między innymi: - Esej: "Co nam pomoże zacząć od nowa?" - Reportaż: "Rodzina na własnych zasadach" - Komiks: "Polskie hygge jest możliwe" - Z Pismem u: "Pawła Althamera, uzdrowi...

Modni. Od Arkadiusa do Zienia
Modni. Od Arkadiusa do Zienia
Karolina Sulej

Moda w demokratycznej Polsce zaczęła się na bazarach – najpierw były tak zwane ręczniaki, następnie „szczęki”, a po kilku latach powstały małe butiki. Potem przyszły sieciówki i galerie handlowe, w kt...

Osobiste. Kostiumy teatralne Kantora
2 wydania
Osobiste. Kostiumy teatralne Kantora
Magdalena Link-Lenczowska, Natalia Zarzecka, Bogdan Renczyński, Justyna Droń ...

Katalog wystawy "Osobiste. Kostiumy teatralne Kantora" kuratorowanej przez Justynę Droń i Bogdana Renczyńskiego w Cricotece w 2022/23 roku. „Kostiumom w teatrze Kantora nie sposób odmówić podmiotowo...

Cytaty

Ciała w kulturowej tradycji patriarchatu są oglądane i kontrolowane.
Jestem ważna — ważne są: moja przyjemność, wolność, zdrowie psychiczne i fizyczne, moje emocje.
Producentem uniformów dla niemieckiej armii od lat
trzydziestych był Hugo Boss[21]. Na zleceniach Himmlera
projektant zbudował swoją markę, która do dziś cieszy się
popularnością. Zlecenia pomogły szczególnie we wczesnych
latach wojny, kiedy była to praktycznie jedyna gałąź przemysłu
odzieżowego bez ogólnie narzuconych ograniczeń.
-Częscią poczucia godnosci jest dbanie o siebie-tłumaczy. -W czasie wojny byłem bezradny, nie miałem możliwosci obrony, byłem poniżany, wrzucany w błoto, uprzedmiotowiony. Po wojnie obiecałem sobie, że już nigdy nikomu na to nie pozwolę. Dbać o siebie i wyglądać, to jest nie tylko potrzeba estetyczna. To potrzeba moralna.

Komentarze

© 2007 - 2024 nakanapie.pl