"...książka stanowi kolejną na naszym rynku propozycję zbiorowej, ale jednak odmiennej od dotychczasowych i zróżnicowanej analizy [zagadnień] współczesnej pedagogiki wczesnoszkolnej (...) pojawiają si...
Do świadczenia gromadzone przez dziecko pod czas różnorodnych interakcji z otoczeniem mogą przyczyniać się do intensywnego rozwoju, mogą mieć mierne skutki rozwojowe lub spowalniać, wygaszać czy zab...
Przeprowadzone na całym świecie badania pokazują, w jak dużym stopniu szkolne sukcesy dziecka zależą od profesjonalizmu i kompetencji nauczyciela edukacji początkowej. Dlatego w publikacjach z tej ser...
To bardzo interesująca książka. Największe wrażenie wywiera na czytelniku umiejętność wyprowadzania przez Autorkę daleko idących koncepcji z przyjętych założeń. Pomaga jej w tym nieczęsta, gruntowna i...
Inscenizacje szkolne mają swoją tradycję i gorących miłośników. Wnoszą w życie szkolne element odmiany, twórczego klimatu i poczucie przeżywania czegoś wyjątkowego. W prezentowanej publikacji Autorka ...
Inscenizacje szkolne mają swoją tradycję i gorących miłośników. Wnoszą w życie szkolne element odmiany, twórczego klimatu i poczucie przeżywania czegoś wyjątkowego. W prezentowanej publikacji Autorka ...
Dydaktyka ? jak każda dyscyplina naukowa ? wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjol...
Książka jest próbą rekonstrukcji źródeł teoretycznych i metodologicznych dydaktyki jako subdyscypliny naukowej. Poprzez odejście od wąsko instrumentalnego, upraktycznionego rozumienia dydaktyki jako z...
Zawarte w niniejszym tomie artykuły stanowią próby takich rewizji, stawia się w nich pytania o uzasadnienia ideologiczne, psychologiczne czy organizacyjne zmian zachodzących w szkole. Ich Autorzy kier...
Współesna szkoła polska nie wykorzystuje możliwości ucznia, a kierując nim krok po kroku i prowadząc mechaniczne oraz bezrefleksyjne ćwiczenia, zniechęca go do samodzielnego myślenia. Co robić, by to ...
Książka skierowana jest do nauczycieli, którzy mają odwagę podjąć śmiałe działania innowacyjne, wolą interpretować niż realizować program nauczania, słowem - chcą uczyć inaczej. Zawiera propozycje sce...