Metoda Dobrego Startu należy do metod edukacji i terapii angażujących uczenie się polisensoryczne. Aktywizuje funkcje uczestniczące w procesie czytania i pisania oraz współdziałanie między nimi, czyli integrację wzrokowo-słuchowo-dotykowo-kinetyczno-ruchową. Preze ntowane tu podejście metodyczne sprzyja uczeniu się każdego dziecka. Wielką korzyść odnoszą zwłaszcza dzieci "ryzyka dysleksji", dzi eci dyslektyczne, a także dzieci o opóźnionym rozwoju.żka zawiera scenariusze zajęć (sprawdzone w praktyce) do wszystkich modyfikacj i Metody Dobrego Startu; przygotowującej dzieci do nauki szkolnej. Kolejne rozdziały poświęcono poszczególnym grupom dzieci. Autorka charakteryzuje psychomotoryczne funkcjonowanie dzieci; określa ich specyficzne potrzeby edukacyjne; przedstawia scenariusze zajęć, w których proponuje wykorzystanie znaków graficznych lub liter, tekstów piosenek; sugeruje sposób organizacji zajęć oraz niezbędne p omoce dydaktyczne.likacja jest przeznaczona dla nauczycieli przedszkola, "zerówek" i klas pierwszych, którzy pracują z dziećmi prawi dłowo rozwijającymi się, a także dla osób prowadzących zespoły korekcyjno-kompensacyjne i wyrównawcze, klasy integracyjne i specjaln e oraz dla rodziców dzieci z zaburzeniami.