Nine

Andrzej Stasiuk
4.8 /10
Ocena 4.8 na 10 możliwych
Na podstawie 5 ocen kanapowiczów
Nine
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
4.8 /10
Ocena 4.8 na 10 możliwych
Na podstawie 5 ocen kanapowiczów

Opis

With the collapse of the Soviet Union and the rise of free speech (and publishing), Russian women have become a force in the world of letters. Whereas in the past they were known chiefly as literary widows or devoted wives, occasionally as poets or critics, and only very rarely as novelists, today they are beginning to dominate publishing lists in fiction and non-fiction alike. Nine includes three internationally known names--Ludmila Petrushevskaya, Ludmila Ulitskaya, and Svetlana Alexiyevich--as well as half a dozen other respected women authors appearing here for the first time in English. Who and what you will find in Nine: Ludmila Petrushevskaya's absurd middle-aged heroine (in 'Waterloo Bridge') finds she has fallen in love with a character in a movie. Seeing the film again and again, she experiences the romantic love she never had in real life. 'Petrushevskaya's genius consists in her ability to seize on the disparate details of everyday life and render them as a single perfect whole, in which even the most unpalatable reality is made beautiful by the perfection of her art.' Ludmila Ulitskaya's 'Diana' and 'End of the Story' look at women who lie with verve just to escape dreary reality. 'Permeated with a tolerant humorous warmth, Ulitskaya's stories exemplify that strand in the humanist tradition that neither denounces nor deifies, but attempts to understand human psychology in its infinitely numerous manifestations.' Svetlana Alexiyevich, a Byelorussian dissident, constructs powerful narrative collages out of 'live human voices' culled from her interviews with witnesses to and participants in the most shattering national events. 'She follows life rather than trying to invent it and she does so with great talent and keen vision.' Her 'Landscape of Loneliness' shows how tragic social circumstances deprive people of the ability to experience and enjoy love. Olga Slavnikova, a prolific young author from Yekaterinburg, depicts provincial life in a town where most of the men are involved in the illegal mining and cutting of precious stones. 'Krylov's Childhood' combines memorable characters with ethnographic detail. Maria Arbatova--a leading feminist famed for her frank, outspoken and witty style--is Russia's Erica Jong. 'My Name is Woman' takes place in an abortion clinic where the heroine reflects on her failed love affair and women's submissive role in love and life. Nina Gorlanova sets 'Lake Joy' in her native Siberian city of Perm--in the small, closed world of a maternity ward. As a new life is born their suburb is being flooded and they are moved to new homes to start a new life. Anastasia Gosteva takes the reader on an unusual journey around India and America ('Closing Down America'). The heroine's attempt to run away from herself and an unrequited love is in fact a desperate effort to come to terms with who she really is. Margarita Sharapova draws on her unique personal experience as a circus animal tamer to describe the world of popular entertainment. 'Brilliantly crafted, inspired prose. . . unputdownable.' Natalia Smirnova paints a disquieting picture of a provincial town in the Urals where two cultivated women must survive amidst crude working-class surroundings ('The Women and the Shoemakers'). 'Her prose is deep and subtle but by no means female.'
Data wydania: 2004
ISBN: 978-5-7172-0063-9, 9785717200639
Wydawnictwo: Northwestern University Press
Mamy 8 innych wydań tej książki

Autor

Andrzej Stasiuk Andrzej Stasiuk
Urodzony 25 września 1960 roku w Polsce (Warszawa)
Polski prozaik, poeta, dramaturg, eseista, publicysta i wydawca, laureat Nagrody Fundacji im. Kościelskich (1995), Nagrody Literackiej „Nike” (2005) i Nagrody Literackiej Gdynia. We wczesnych latach 80. zaangażowany w działalność Ruchu Wolność i Po...

Pozostałe książki:

Jadąc do Babadag Opowieści galicyjskie Mury Hebronu Dojczland Życie to jednak strata jest Przewóz Wschód Grochów Dziennik pisany później Dukla Fado Jak zostałem pisarzem (próba autobiografii intelektualnej) Nadzieja Moja Europa Nie ma ekspresów przy żółtych drogach Zima Dziewięć Kroniki beskidzkie i światowe Przez rzekę Rzeka dzieciństwa Taksim Tekturowy samolot (wydanie IV) Biały kruk Kucając Ciemny las Azja. Opowieści podróżne Czekając na Turka Kontynenty nr 1/2012 Noc. Słowiańsko-germańska tragifarsa medyczna O psach Osiołkiem Patrząc na Wschód. Przestrzeń, człowiek, mistycyzm Smak wolności Znikająca Europa Dwie sztuki (telewizyjne) o śmierci Opowieści wigilijne Dialog, nr 4 / kwiecień 2000 Europa. Opowieści podróżne Macie swoich poetów. Liryka polska urodzona po 1960 roku. Wypisy Wiersze miłosne i nie
Wszystkie książki Andrzej Stasiuk

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Nine aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@tsantsara
2019-11-26
6 /10
Literatura polska (współczesna) Po niemiecku

Stasiuk, kiedy nie zamknie się w wieży z kości słoniowej, której na imię "Europa Środkowa", jest wręcz nieprawdopodobnie warszawski - odtwarza tu z dokładnością godną lepszej sprawy trasy stołecznych autobusów, malując roztaczające się za szybą pejzaże przedmieść z nazwami wszystkich ulic po drodze. Nie-warszawiak, jak ja, musiałby chyba czytać z googlem pod ręką, ale w lata 80-e się i tak nie przeniesie, a istotą tej opowieści jest świetnie uchwycona atmosfera Polski tuż po komunizmie: z całą jej nędzą, pędem do zakładania biznesu, watahami cwaniaczków, beznadzieją, wymuszeniami reketerów, bezbronnością zwykłych ludzi, którzy chwytają się każdej pracy, a mimo to ciąży nad nimi piętno nieustannego braku pieniędzy. To rzeczywistość nieustannych długów jednych - zwykłych ludzi, wydanych na żer "wilczkom kapitalizmu" i syta realność drugich - "biznesmenów z półświatka", trudniących się głównie wykorzystywaniem słabszych...

Znakomita, komiczna scena w alkowie u badylarki, gdzie bohater, młody chłopak w roli początkującej męskiej dziwki, czuje się jak mebel i spełniając mechanicznie zachcianki zblazowanej, bogatej kobiety, nie jest w stanie odróżnić smaku i dotyku jej skóry od skórzanego obicia drogiej kanapy, pożądając pewnie bardziej luksusu, jakim jest ów mebel, niż nagiego, kobiecego ciała, które żąda miłości na wzór niewybrednych, powszechnie wówczas oglądanych niemieckich pornosów.

× 1 | link |
@goniaaa
@goniaaa
2012-01-23
3 /10
Przeczytane

książka nudna, przegadana, o wszystkim i o niczym, opis na okładce sugeruje sensacyjną fabułę, może taki był zamysł autora,ale ja się sensacji nie doszukałam...

| link |
@PonuryDziadyga
@PonuryDziadyga
2021-12-23
5 /10
Przeczytane 2012
AG
@agnieszkawinczer
2020-05-05
4 /10
Przeczytane
@Mackowy
2019-11-22
6 /10

Cytaty z książki

Świat dawał im znaki, ale oni, jak wszystkie zagubione dusze, widzieli tylko siebie, ponieważ w prostocie swoich serc sądzili, że piękno jest jedynie ich udziałem.
Na świecie jeszcze tylko ludzie są tak żywi.
Nic tak nie niszczy barw, jak czas, nic tak nie ściera krawędzi, jak upływ godzin. Bo czas jest materią, której nie widać.
Ludzie patrzyli przed siebie, to znaczy w przyszłość.
Dodaj cytat