Wydawnictwo Homini działało na rynku od 1995 r. Zostało założone przez Krzysztofa Bielawskiego. Jego największymi sukcesami wydawniczymi były książki Thomasa Mertona, Retoryka literacka Hainricha Lausberga, „Kalendarz Ekumeniczny” oraz znakomita seria monografii poświęconych kulturze antycznej. Współtwórcami tych sukcesów było wielu wspaniałych autorów, tłumaczy i współpracowników, a także grono wiernych czytelników. Należą się im zarówno wyrazy wdzięczności, jak i zapewnienie, że ustanie działalności Wydawnictwa Homini w dotychczasowej formie nie oznacza rozstania z jego publikacjami.
Z perspektywy zawartości merytorycznej tytułów wydawanych pod marką Homini będziemy mieć do czynienia ze zjawiskiem, które wielokrotnie miało miejsce w europejskiej historii, a mianowicie z próbą ocalenia wartościowego dorobku humanizmu pogańskiego przez kulturę zakonną.
Wydawnictwo Benedyktynów TYNIEC skupia swoje zainteresowania wydawnicze wokół patrologii, monastycyzmu i liturgii. Wszystkie te trzy elementy cywilizacji chrześcijańskiej mają korzenie w kulturze antycznej. Dlatego też połączenie tych dwóch nurtów literatury humanistycznej może być z powodzeniem realizowane właśnie w Tyńcu – miejscu od kilkudziesięciu lat zajmującym w Polsce jedno z czołowych miejsc, w których swobodnie rozwijany jest dialog humanistyczny bez uszczerbku dla chrześcijaństwa.
Z dniem 30 kwietnia 2012 r. przestała na rynku wydawniczym funkcjonować spółka Wojciecha Stawiszyńskiego i Krzysztofa Bielawskiego działająca pod nazwą Wydawnictwo Homini. Dorobek marki Homini będzie kontynuowany w ramach innego podmiotu wydawniczego: z tą samą datą prawo do marki oraz do 65 tytułów zostało zakupione przez Wydawnictwo Benedyktynów TYNIEC.
Marka Homini będzie funkcjonowała jako imprint w ramach benedyktyńskiej oficyny. Przejęte tytuły, które mieszczą się w definicji chrześcijańskiej literatury religijnej, będą wydawane pod marką TYNIEC. Marka Homini będzie firmować książki poświęcone kulturze antycznej, językoznawstwu, filozofii i dialogowi międzyreligijnemu.