"3D Studio MAX 3. Ćwiczenia praktyczne" to książka przeznaczona dla początkujących użytkowników programu. W serii krótkich, przystępnych ćwiczeń przedstawiono najistotniejsze etapy pracy nad wirtualną sceną: modelowanie obiektów, oświetlanie, animację oraz rendering pojedynczego obrazka lub animacji. Oto najważniejsze z zagadnień, jakie zostały tu poruszone: Tworzenie obiektów z brył podstawowych, takich jak płaszczyzny i prostopadłościany. Tworzenie obiektów ze splajnów metodą wytłaczania. Edycja wierzchołków splajnów. Edycja wierzchołków obiektów siatkowych. Selekcja obiektów. Dobór jednostek i odstępów między liniami siatki konstrukcyjnej. Przyciąganie kursora do wierzchołków i do siatki konstrukcyjnej. Wybór układu współrzędnych i środka transformacji. Przemieszczanie obiektów w wybranym kierunku i obracanie ich względem dowolnie wybranego punktu. Tworzenie szyku obiektów. Wyrównywanie obiektów oraz ich lokalnych środków obrotu. Stosowanie modyfikatorów. Precyzyjne przemieszczanie i obracanie obiektów za pomocą okna transformacji. Wprowadzanie źródeł światła. Przypisywanie gotowych materiałów z biblioteki programu. Teksturowanie obiektów. Przemieszczanie i skalowanie tekstury na powierzchni obiektu. Łączenie hierarchiczne obiektów. Tworzenie kluczy i edycja ich wartości. Zmiana domyślnego kontrolera animacji. Rendering obrazu i animacji, na ekran oraz do pliku. Wprowadzanie efektu rozmycia w ruchu.