Aby skutecznie posługiwać się 3D Studio nie wystarczy sama znajomość poleceń. Trzeba wiedzieć jak ich używać, a taką wiedzę uzyskuje się modelując konkretne przedmioty. Dlatego taż kolejne działy opierają się na przykładach, podczas wykonywania których Czytelnik poznaje kolejne potrzebne polecenia. Wynikiem tych ćwiczeń jest model wnętrza pokazany na okładce i kolorowej wkładce. Jeśli jesteś początkującym użytkownikiem 3D Studio, przekonasz się jak łatwo można modelować w MAX-ie nawet złożone obiekty i jak niewiele poleceń wystarczy, aby wykorzystywać program w praktyce. Jeśli jesteś użytkownikiem zaawansowanym, to przeglądając niniejszą książkę szybko zorientujesz się w różnicach pomiędzy starszymi, DOS-owymi wersjami 3D Studio a wersją najnowszą. Dowiesz się, gdzie znaleźć najpotrzebniejsze polecenia, poznasz nowy układ menu i znaczenie poszczególnych ikon. Instalacja 3D Studio MAX Budowa ekranu roboczego Sposoby selekcji obiektów Jak obsługiwać wirtualną kamerę? Narzędzia do precyzyjnego rysowania Tryby renderingu Narzędzia przemieszczania, skalowania i obracania Tworzenie brył podstawowych Wytłaczanie obiektów Tworzenie brył obrotowych Wytłacznie obiektów wzdłuż przestrzennych ścieżek Obsługa Edytora Materiałów Tworzenie własnych materiałów Materiały mapowane Tworzenie kamer i świateł Operacje Boole'a