Wywieranie wpływu na ludzi

Robert B. Cialdini
8.4 /10
Ocena 8.4 na 10 możliwych
Na podstawie 51 ocen kanapowiczów
Wywieranie wpływu na ludzi
Lista autorów
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie
8.4 /10
Ocena 8.4 na 10 możliwych
Na podstawie 51 ocen kanapowiczów

Opis

Nowa, zaktualizowana i rozszerzona wersja światowego bestsellera!

Co oddziałuje na nasze decyzje? Co sprawia, że przystajemy na czyjąś propozycję? Jak przekonać kogoś do swoich racji? Dlaczego prośba wyrażona w jeden sposób zostaje odrzucona, a sformułowana nieco inaczej okazuje się skuteczna? Jak się obronić przed nieetycznymi próbami wywierania wpływu? W najnowszym wydaniu Wywierania wpływu na ludzi, zaktualizowanym i wzbogaconym o wiele nowych treści, Robert B. Cialdini tłumaczy to w błyskotliwy, kompleksowy i niezwykle obrazowy sposób.

Kultowy bestseller został poszerzony o mnóstwo nowych badań, spostrzeżeń i przykładów. Wybitny ekspert w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji wyjaśnia, kiedy i dlaczego ludzie mówią „tak”. Pokazuje także, jak korzystać z tej wiedzy w sytuacjach zarówno biznesowych, jak i codziennych w uczciwy, etyczny sposób. Przedstawia pozornie zawiłe mechanizmy w niezwykle jasnej i angażującej czytelnika formie. To prawdziwy majstersztyk dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoją skuteczność w biznesie oraz w relacjach.

W książce opisano siedem reguł wpływu społecznego. Wszyscy w jakimś stopniu stosujemy te reguły oraz podlegamy ich oddziaływaniu w codziennych interakcjach – nie zawsze o tym wiedząc. Zmienne i wciąż przyspieszające tempo współczesnego życia nierzadko uniemożliwia nam staranną analizę i podejmowanie przemyślanych decyzji. Niesamowity postęp technologiczny pociągnął za sobą także przyrost informacji, wiedzy i możliwości wyboru. Coraz częściej zdajemy się na automatyczne działanie i drogę na skróty. Dlatego tak ważne są zrozumienie mechanizmów wywierania wpływu oraz opanowanie umiejętności korzystania z nich i reagowania na różnego rodzaju nieuczciwe praktyki.

W książce coś dla siebie znajdą zarówno ci, którzy chcą wpływać na innych, jak i ci, którzy pragną zrozumieć, jak inni wpływają na nich.
Tytuł oryginalny: Influence The Psychology of Persuasion
Data wydania: 2023-02-24
ISBN: 978-83-7489-992-5, 9788374899925
Wydawnictwo: GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Kategoria: Psychologia
Stron: 544
dodana przez: Vernau
Mamy 6 innych wydań tej książki

Autor

Robert B. Cialdini Robert B. Cialdini
Urodzony 27 kwietnia 1945 roku w USA
Dr Robert B. Cialdini jest najczęściej na świecie cytowanym ekspertem w dziedzinie perswazji i wywierania wpływu oraz autorem przełomowej książki Wywieranie wpływu na ludzi: teoria i praktyka, która rozeszła się w ponad milionie egzemplarzy. Jego pr...

Pozostałe książki:

Wywieranie wpływu na ludzi Mała WIELKA zmiana Jak skuteczniej wywierać wpływ Psychologia społeczna Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Pre-swazja Tak! 60 sekretów nauki perswazji. Sztuka przekonywania i wywierania wpływu Zasady wywierania wpływu na ludzi. Teoria i praktyka (komiks) Bliżej siebie. Rozmowy z Mistrzami O skutecznej komunikacji. 10 IDEI HBR Świat na TAK! Zdobywaj przyjaciół, zyskuj pewność siebie i skutecznie przekonuj innych
Wszystkie książki Robert B. Cialdini

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka, która otwiera oczy

21.03.2021

Dzisiaj otwieram dla Was taki oto cykl. Pokażę Wam książki, które trwale wpłynęły na moje życie i to kim jestem dziś, jak patrzę na świat i czego w nim szukam. Jak się domyślacie każda taka książka wiąże się dla mnie z co najmniej kilkoma osobistymi historiami. O części z nich Wam opowiem. 🛡️Robert B. Cialdini "Wywieranie wpływu na ludzi" Bartos... Recenzja książki Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

@bartoszsoczowka@bartoszsoczowka × 2

Sztuka samoobrony i zadawania ciosów w świecie manipulacji

23.01.2022

Książka “Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka” jest rezultatem prowadzonych przez Roberta Cialdiniego blisko 15 lat badań w dziedzinie psychologii społecznej i skupia się na wyjaśnieniu sześciu klasycznych kategorii wywierania wpływu społecznego. We wstępie autor książki stawia pytania odnoszące się do poruszanej przez niego tematyki, a ... Recenzja książki Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

KL
@klakklaudia0
× 1

Czarodziejska zmiana świata

11.07.2011

Sięgamy po coś co jest nam zbędne po namowie innych ludzi? Kupujemy w sklepie rzeczy które po powrocie rzucamy w kąt, gdyż nie są nam do niczego potrzebne? Pozwalamy sobą sterować? Uważamy że towar droższy jest lepszy niż tańszy odpowiednik? Jeżeli choć na jedno pytanie odpowiesz pozytywnie to jest książka dla Ciebie. Po tę pozycję po raz pierws... Recenzja książki Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

@PiotrPodgorski@PiotrPodgorski × 1

Cialdini nie do końca aktualny.

28.08.2011

Roberta Caldiniego i jego publikacji na temat wywierania wpływu na innych nikomu nie trzeba przedstawiać. Znany jest głównie z tego, że w przystępny sposób opisuje podstawowe mechanizmy psychologiczne, którym ulegamy jako ludzie. Od wielu lat jego książki na ten temat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Nieprzerwanie biją rekordy popularności... Recenzja książki Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

AE
@aniampm

Moja opinia o książce

Opinie i dyskusje

@zuszka60
2020-01-01
8 /10

Moim zdaniem warto od czasu do czasu sięgać po książki, które.... uświadamiają nas o naszej nieświadomości.
Mnóstwo przykładów popartych przeprowadzonymi badaniami naukowymi i sporo cennych wskazówek jak rozpoznać próby manipulacji nami i jak się przed tymi manipulacjami bronić. Choć często może wydawać się nam, że wszystko (albo bardzo dużo) już na ten temat wiemy, to jednak nasza podświadomość niejeden raz potrafi zaskoczyć nas samych. 
Napisana przystępnym językiem i urozmaicona rysunkowymi dowcipami czyni tę książkę przyjemną w odbiorze.

× 6 | link |
@Meszuge
2020-08-01
8 /10

Sztandarowa pozycja Roberta Cialdiniego, profesora psychologii Uniwersytetu Stanowego w Arizonie, specjalizującego się w psychologii społecznej, wpadła mi w ręce wiele lat temu i sprawiła masę problemów. W pełni zdawałem sobie sprawę, wiedziałem, że jest to książka wartościowa, ale brnąłem przez nią z mozołem, bez zapału i nie jestem nawet pewien, czy skończyłem; możliwe, że nie. Może do niej nie dorosłem, może nie miałem wówczas odpowiedniego nastawienia…

Wróciłem do niej niedawno i pochłonąłem gładko, bez oporów, z zainteresowaniem i… żalem, że tak szybko się skończyła.

„Wywieranie wpływu na ludzi” to książka popularnonaukowa i rezultat kilkunastu lat badań, dzięki którym techniki, sposoby i metody wywierania wpływu na ludzi – pojedynczych albo całe grupy – Cialdini podzielił na sześć podstawowych zasad, to jest: zasadę wzajemności, zasadę zobowiązania i konsekwencji, zasadę dowodu społecznego, zasadę lubienia kogoś, zasadę autorytetu, zasadę niedoboru (ograniczonej dostępności).

Prezentowane przez Cialdiniego metody wywierania wpływu społecznego pozwalają zrozumieć, dlaczego wychodzimy z marketu z zakupami znacznie większymi, niż zakładaliśmy, dlaczego tak trudno jest nam odmówić prośbie sąsiada, dlaczego często zgadzamy się na coś, na co jeszcze chwilę wcześniej nie bylibyśmy skłonni się zgodzić pod żadnym pozorem itd., itp.

Od czasu pierwszego wydania „Wywierania wpływu na ludzi” pozycji podobnych, a nawet wprost uczących brudnych...

× 2 | link |
OL
@Olkaaa
2012-03-09

Mechanizmy wywierania wpływu są banalne ale jakże skuteczne. Autor wyjaśni każdy z mechanizmów popierając ogrmonmna ilością przykładów z życia codzinnego. Czytając, zdajemy sobie sprawę jak często ulegliśmy drugiej osobie i zapkupiliśmy towar, którego tak naprawdę nigdy nie potrzebowlaiśmy. Jeśli nie chcemy być naciągani, wykorzystywani przeczytajmy pozyjcę Cialdiniego.

× 1 | link |
@patrylandia
@patrylandia
2010-12-20
10 /10
Przeczytane moja domowa biblioteka

Przerabiałam na studiach. Każdy miał napisać referat i przedstawić na zajęciach z komunikacji społecznej, wyszły świetne zajęcia. To prawda, że taka ona amerykańska, no ale autor Polakiem nie jest, wykłada w Arizonie. Książkę tą warto przeczytać, nawet nie po to, by wywierać wpływ na ludzi, ale aby nabrać pewności siebie przy podejmowanych decyzjach.

× 1 | link |
@lily10
@lily10
2009-12-13
10 /10
Przeczytane

Popieram przedmówcę. Czyta się bardzo przyjemnie. Autor przytacza przykłady obrazując techniki manipulacji, których wcześniej nie zauważaliśmy. Lektura obowiązkowa dla każdego. Książka jest również podręcznikiem w programie studiów dziennikarstwa i komunikacji społecznej.

× 1 | link |
@kamyk1001
2011-06-14
10 /10
Przeczytane Do zajęć

Czytało się dobrze. Autor wyjaśnia nam mechanizmy wywierania wpływu na ludzi językiem dość prostym i przystępnym. Podawane są ciekawe przykłady. Pomocne dla tych, którzy chcą wywierać wpływ na innych, ale też dla pragnących się przed nim obronić.

× 1 | link |
@frodo
2008-10-09
10 /10
Przeczytane

Klasyczna rzecz jeśli chodzi o kontakty interpersonalne i techniki negocjacji. Wszystko podane w sposób bardzo przystępny. Lubię zwłaszcza tzw. "dolna piłkę". Z praktyki.

× 1 | link |
MP
@JuliaCezaria
2010-12-20
Przeczytane

miejscami irytująca narracja, irytująca postać autora i niejednokrotnie zbyt pochopne wnioski. przeczytać można. wykorzystania jako podręcznik nie rozumiem.

| link |
@candylove27
@candylove27
2011-06-14

Książka jest dość ciekawa i pomocna. Korzystałam z niej pisząc swoja pracę maturalną, którą miałam na temat reklamy.

| link |
@cyni
@cyni
2011-11-02
5 /10
Przeczytane

Książka udowodniła mi, że często nieświadomie dałam się wpędzić kolokwialnie mówiąc - w maliny. POLECAM!

| link |
ZU
@zuzanna_21
2023-07-28
8 /10
Przeczytane
@19emilka93
2023-01-09
7 /10
Przeczytane
@Bookmaniak
2022-11-07
6 /10
Przeczytane
TR
@troka93
2022-05-18
10 /10
Przeczytane
M.
@m.skowronek
2022-05-11
10 /10
Przeczytane
Zaloguj się aby zobaczyć więcej

Cytaty z książki

Nie ma takiego poświęcenia, na jakie człowiek się nie zdobędzie, by tylko uniknąć wyczerpującego wysiłku myślenia
Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele.
Nawet coś tak niewielkiego, jak cena jednego drinka może wytworzyć uczucie nieprzyjemnego długu. Jasno to wyraziła pewna moja studentka w pracy seminaryjnej: „Po niezbyt przyjemnych doświadczeniach z przeszłości, nie pozwalam już żadnemu facetowi nawet na postawienie mi jednego drinka, tak, aby żadne z nas nie musiało myśleć, że oto zostałam zobligowana do obdarzenia go jakimiś seksualnymi faworami”. I miała rację, ponieważ obserwując kobietę, która pozwala mężczyźnie zapłacić za jej drinka, zarówno kobiety, jak i mężczyźni zaczynają sądzić, że wzrosła jej – by tak rzec – seksualna dostępność dla owego mężczyzny.
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl