Trzydzieści lat temu, jesienią 1992 roku, Robert Gamble wraz z Bronisławem Kledzikiem – chcąc wydać w Polsce poradnik dla rodziców autorstwa Adele Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” – powołali w Poznaniu do życia wydawnictwo Media Rodzina.
Kim jesteśmy?
To my, wydawnictwo Media Rodzina, oddaliśmy do rąk milionów polskich czytelników bestsellerową serię o Harrym Potterze, która do dziś cieszy się ogromną popularnością. To my rozpowszechniliśmy historię czwórki dzieci, która przez starą szafę wkroczyła do magicznego świata Narnii. Nauczyliśmy tysiące polskich rodziców, „jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby do nas mówiły”. Sprawiliśmy też, że czytanie nie tuczy – dzięki serii Gorzka Czekolada, która jest nie lada gratką dla wielbicieli powieści kryminalnych i obyczajowych. Wreszcie – to my ubraliśmy klasyczne baśnie w nowe szaty przekładów i ozdobiliśmy je niezwykłym ilustracjami, które cieszą oko dzieci i ich rodziców. Opowiadamy najmłodszym o ciekawych przygodach
Kici Koci, Żubra Pompika, Pana Kuleczki, Cioci Jadzi, Pettsona i Findusa oraz wielu innych bohaterów. Starsi natomiast z zapartym tchem śledzą losy bohaterów serii Igrzyska śmierci, Osobliwy dom pani Peregrine czy The Inheritance Games. Od całkiem niedawna przekonujemy młodych czytelników, że obecnym must‑have jest Must Read i pod tym szyldem wydajemy znakomicie przyjmowane powieści dla młodzieży.