Avatar @LiterAnka

@LiterAnka

38 obserwujących. 47 obserwowanych.
Kanapowicz od 2 lat. Ostatnio tutaj 17 minut temu.
{} Napisz wiadomość
38 obserwujących.
47 obserwowanych.
Kanapowicz od 2 lat. Ostatnio tutaj 17 minut temu.
piątek, 17 września 2021

Trzeba się uczyć na błędach. Najlepiej cudzych.

Chociaż jest mi wstyd i sama nie mogę uwierzyć w to, że pozwoliłam się tak dać zmanipulować, postanowiłam się podzielić z Wami tym, co mnie spotkało, bo może pomogę komuś uniknąć tego samego lub też ktoś z Was będzie w stanie mi doradzić, co robić dalej.

Zadzwoniła do mnie infolinia mojego banku i poinformowano mnie, że na moje konto włamał się oszust, może dysponować moimi środkami oraz wziął pożyczkę, dlatego, aby chronić oszczędności, muszę je umieścić na koncie technicznym i pozwolić działowi technicznemu przeprowadzić prace zabezpieczeniowe. Sprawa miała być wyjątkowa, zgłoszona na policji, a cała operacja przeprowadzona zgodnie z procedurami, jakie podejmuje się w takich przypadkach. Przekonywano mnie, że trzeba działać szybko, bez informowania kogokolwiek, bo w każdej chwili mogę utracić środki. Mnóstwo lampek ostrzegawczych, prawda? Zignorowałam je wszystkie. Pod presją i zmanipulowana nie myślałam logicznie. Przecież telefon wykonano z numeru infolinii…

Zrobiłam wszystko, co mi nakazano. Wypłaciłam pieniądze, wpłaciłam je we wpłatomacie zgodnie z instrukcjami oszustów. Wprowadzona w błąd wzięłam nawet pożyczkę, którą również im oddałam. Presja, presja, presja czasu, zaufanie do głosu w telefonie, który miał mi pomóc… Dzisiaj nie umiem wytłumaczyć, jak mogłam w to wszystko uwierzyć. Tyle się mówi o oszustwach internetowych, a w starciu z profesjonalistami, w poczuciu zagrożenia, pozostałam bezsilna. Pozbawiono mnie dużej kwoty.

Sprawa jest zgłoszona w banku i na policji, ale nikt nie daje nadziei, że odzyskam cokolwiek. Sama jej nie mam. Poczytajcie o metodach cyberoszustów, informacje znajdziecie na stronie każdego banku. Nawet wiadomości, które wyglądają jakby pochodziły od bliskich znajomych zawierające podejrzane linki, mogą być zagrożeniem. Bądźcie czujni.

{}× 11
Komentarze
@LetMeRead
@LetMeRead · około miesiąca temu
Bardzo Ci współczuję. Mnie co prawda nikt nie zmanipulował, ale kilka lat temu złodziej po prostu ukradł z naszego bankowego konta 20 tysięcy. Naszych ciężko zarobionych pieniędzy. Sprawa nie została rozwiązana, nigdy tego nie odzyskamy. Tak więc rozumiem, co przeżywasz.
{}× 9
@Wiesia
@Wiesia · około miesiąca temu
Współczuję.
{}× 5
@Vernau
@Vernau · około miesiąca temu
@LetMeRead
Jeśli ktoś się zna się dobrze na informatyce, niech napiszę, jakt to, o czym piszesz jest możliwe?
A sprawdzaliście potem komputer, czy nie macie zainstalowanego jakiegoś złośliwego oprogramowania ?

Nie byłaś u prawnika, czy nie można od banku nich ściągnąć tych pieniędzy?
Przecież, jak haker włamie się na konta bankowe klientów, nie ma w tym żadnej twojej winy, to powinny oddawać pieniądze.
{}× 3
@LetMeRead
@LetMeRead · około miesiąca temu
Byłaś kiedyś w podobnej sytuacji, toczyłaś boje z bankiem?
Ja nie mam siły na to, żeby bankowi udowadniać, że nie jestem wielbłądem.
{}× 2
@Vernau
@Vernau · około miesiąca temu
Współczuję. Niestety oszuści to sprytni manipulatorzy i dobrzy psychologowie.
Jeśli ktoś lubi czytać kryminały, to warto przeczytać trylogię Jakuba Szamałka "Ukryta sieć" o cyberprzestępcach. Tam jest sporo dobrych rad, jak zwykły użytkownik internetu powininien się chronić https://nakanapie.pl/ksiazki/ukryta-siec

@LetMeRead
ktoś Ci się włamał na konto bankowe, nie udostępniłaś swoich danych ?
Bank nie powinien oddać Ci tych pieniędzy ?
{}× 2
@LetMeRead
@LetMeRead · około miesiąca temu
W skrócie wyglądało to tak, że mój mąż robił przelew i w pewnym momencie zawiesiła się strona. Trwało to parę sekund i dalej wszystko było ok. Kilka godzin później dostaliśmy telefon z banku, czy w takich to a takich godzinach wykonywaliśmy jakieś operacje na koncie, bo została wypłacona duża kwota pieniędzy. Okazało się, że w tym samym czasie, gdy mój mąż robił przelew, wypłynęło również te 20 tysięcy. Prawdopodobnie w ciągu tych kilku sekund niby zawieszenia się strony.

A co do pytania o zwrot pieniędzy przez bank, to chyba nie pytasz poważnie. Bank nigdy nie jest winien i nigdy nic nie powinien.
{}× 5
@Chassefierre
@Chassefierre · około miesiąca temu
Strasznie mi przykro, że Cię to spotkało... :( Mam nadzieję, że uda się namierzyć tych oszustów i odzyskać choć część kwoty, którą straciłaś.
{}× 2
@jatymyoni
@jatymyoni · około miesiąca temu
Przykro mi, ale mnie zapaliłaby się czerwona lampka po stwierdzeniu: " bez informowania kogokolwiek".
{}× 2
@Vernau
@Vernau · 11 dni temu
{}× 1
@LiterAnka
@LiterAnka · 11 dni temu
Banki powinny nas zalewać informacjami o takich przypadkach, skoro codziennie dochodzi do setek wyłudzeń.
{}× 1
@Vernau
@Vernau · około miesiąca temu
Rozumiem, to straszne, bo to jest naprawdę duża kwota pieniędzy.
{}× 1
  • O nas
  • Kontakt
  • Pomoc
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • © 2021 nakanapie.pl
    Zrobione z {} na Pradze Południe